Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen angel eyes fra ccfl som eg skal ha montert på e30-en min. :D

men så fant eg ut at å ta vekk glasset ikke var så lett som eg trode stått å fiklet og styrt i flere timer følte meg som den idioten søkt på nettet uten å finne noe til e30.

prøvde å ta ut inmaten i lyktene og sette de på der i fra men da fikk eg ikkje inni lyken når angel eyesene sto på, så har seg prøvde å lirke opp glasset med et flatt skru jern gikk heller ikke.

hvordan får eg ut glassene uten å ødelege noe? må eg kjære i stykker pakingen eller?

føler meg som en idiot når eg spør om dette :roll:

Skrevet
Må varmes godt opp i stekeovn..

litt seriøst takk....

han var helt seriøs.

lykteglassene er limt. så du må varme lyktene i stekovnen til limet smelter. så kan du dra av glassene.

Skrevet
Må varmes godt opp i stekeovn..

litt seriøst takk....

han var helt seriøs.

lykteglassene er limt. så du må varme lyktene i stekovnen til limet smelter. så kan du dra av glassene.

ok da så da må eg bare beklage, trode det var det sarkasmisk svar :oops: hørtes så dumt ut :lol: da får eg prøve det da :) takker for svarene :)

Skrevet

Jeg brukte en hybelkomfyr og varmet lyktene i den når jeg skulle ha av glassene å lage svarte DE.

Nærlys: Fjern alt løst fra lyktehuset imens du forvarmer ovnen til 165-170 grader, deretter legger du lykta inn og lar den ligge til du regner med den er "gjennomvarm", og bruker en smørkniv elle ren annen litt bred flat gjenstand til å lirke imellom glasset og kanten på lyktehuset.

Fjernlys: Samme prosedyre som nærlys.

Det lønner seg å prøve seg litt frem fra 130 grader og oppover til du finner rette temperatur.

Hvis ikke glasset løsner med en gang så ikke prøv å brekk på det, varm det heller opp littegranne til, det gamle limet løsner langs hele kanten på en gang så glasser så å si detter av.

Husk også å ha en håndkle dynket i varmt vann å legge glassene på så de ikke sprekker, jeg glemte det å la de på benken når jeg fikk de av, og da sprakk et par av de.

Her er guiden jeg brukte:

http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=94540

Skrevet
Jeg brukte en hybelkomfyr og varmet lyktene i den når jeg skulle ha av glassene å lage svarte DE.

Nærlys: Fjern alt løst fra lyktehuset imens du forvarmer ovnen til 165-170 grader, deretter legger du lykta inn og lar den ligge til du regner med den er "gjennomvarm", og bruker en smørkniv elle ren annen litt bred flat gjenstand til å lirke imellom glasset og kanten på lyktehuset.

Fjernlys: Samme prosedyre som nærlys.

Det lønner seg å prøve seg litt frem fra 130 grader og oppover til du finner rette temperatur.

Hvis ikke glasset løsner med en gang så ikke prøv å brekk på det, varm det heller opp littegranne til, det gamle limet løsner langs hele kanten på en gang så glasser så å si detter av.

Husk også å ha en håndkle dynket i varmt vann å legge glassene på så de ikke sprekker, jeg glemte det å la de på benken når jeg fikk de av, og da sprakk et par av de.

Her er guiden jeg brukte:

http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=94540

å ja tusen takk:) dette skal prøves har litt mye rust på skruene har eg funnet ut så jobber hardt med å løsne skruene #-o men dette skal prøves! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...