Ole Andreas Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 har noen angel eyes fra ccfl som eg skal ha montert på e30-en min. men så fant eg ut at å ta vekk glasset ikke var så lett som eg trode stått å fiklet og styrt i flere timer følte meg som den idioten søkt på nettet uten å finne noe til e30. prøvde å ta ut inmaten i lyktene og sette de på der i fra men da fikk eg ikkje inni lyken når angel eyesene sto på, så har seg prøvde å lirke opp glasset med et flatt skru jern gikk heller ikke. hvordan får eg ut glassene uten å ødelege noe? må eg kjære i stykker pakingen eller? føler meg som en idiot når eg spør om dette
Ole Andreas Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Må varmes godt opp i stekeovn.. litt seriøst takk....
Sjøbuse Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Må varmes godt opp i stekeovn.. litt seriøst takk.... han var helt seriøs. lykteglassene er limt. så du må varme lyktene i stekovnen til limet smelter. så kan du dra av glassene.
Ole Andreas Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Må varmes godt opp i stekeovn.. litt seriøst takk.... han var helt seriøs. lykteglassene er limt. så du må varme lyktene i stekovnen til limet smelter. så kan du dra av glassene. ok da så da må eg bare beklage, trode det var det sarkasmisk svar hørtes så dumt ut da får eg prøve det da takker for svarene
Ballder Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Ingen skjede skadd. Hehe.. Var jo noe sløvt svar igrunn, men husker ikke detaljer på hvilken temp. som bør brukes og hvor lenge dem bør ligge. Søk litt på google ... Her er det en som brukte varmluft pistol. http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... ked_Hellas
Ole Andreas Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Ingen skjede skadd. Hehe..Var jo noe sløvt svar igrunn, men husker ikke detaljer på hvilken temp. som bør brukes og hvor lenge dem bør ligge. Søk litt på google ... Her er det en som brukte varmluft pistol. http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... ked_Hellas ahh takker:) sto med tapet kniv og skru jern i flere timer på tirsdag og kjønte ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig
KKise Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg brukte en hybelkomfyr og varmet lyktene i den når jeg skulle ha av glassene å lage svarte DE. Nærlys: Fjern alt løst fra lyktehuset imens du forvarmer ovnen til 165-170 grader, deretter legger du lykta inn og lar den ligge til du regner med den er "gjennomvarm", og bruker en smørkniv elle ren annen litt bred flat gjenstand til å lirke imellom glasset og kanten på lyktehuset. Fjernlys: Samme prosedyre som nærlys. Det lønner seg å prøve seg litt frem fra 130 grader og oppover til du finner rette temperatur. Hvis ikke glasset løsner med en gang så ikke prøv å brekk på det, varm det heller opp littegranne til, det gamle limet løsner langs hele kanten på en gang så glasser så å si detter av. Husk også å ha en håndkle dynket i varmt vann å legge glassene på så de ikke sprekker, jeg glemte det å la de på benken når jeg fikk de av, og da sprakk et par av de. Her er guiden jeg brukte: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=94540
Ole Andreas Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg brukte en hybelkomfyr og varmet lyktene i den når jeg skulle ha av glassene å lage svarte DE. Nærlys: Fjern alt løst fra lyktehuset imens du forvarmer ovnen til 165-170 grader, deretter legger du lykta inn og lar den ligge til du regner med den er "gjennomvarm", og bruker en smørkniv elle ren annen litt bred flat gjenstand til å lirke imellom glasset og kanten på lyktehuset. Fjernlys: Samme prosedyre som nærlys. Det lønner seg å prøve seg litt frem fra 130 grader og oppover til du finner rette temperatur. Hvis ikke glasset løsner med en gang så ikke prøv å brekk på det, varm det heller opp littegranne til, det gamle limet løsner langs hele kanten på en gang så glasser så å si detter av. Husk også å ha en håndkle dynket i varmt vann å legge glassene på så de ikke sprekker, jeg glemte det å la de på benken når jeg fikk de av, og da sprakk et par av de. Her er guiden jeg brukte: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=94540 å ja tusen takk:) dette skal prøves har litt mye rust på skruene har eg funnet ut så jobber hardt med å løsne skruene men dette skal prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå