Magnum 310 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Hei. Har fått et tilbud om en rimelig E39 520 med automatgir. Jeg vil helst ha manuell gir og lurer derfor på hvor mye arbeid det er og hvilke deler som trengs. Kan dette gjøres hjemme i garasjen eller blir det mye styr med omprogramering på verksted? Er det mer enn manuell girkasse m/overføring og spake, pedaler, slanger og beholder, svinghjul og fremste del av mellomaksling som trengs? Har søkt rundt, men finner ingen skikkelige svar. Vennligst ikke svar om du ikke har svar spørsmåla. Mvh
BMWE30I Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Bygde om in 525ia til manuell, bortsett fra det du har nevnt så er det et lite lager som skal sitte i motorblokka(bak svinghjule) husker ikke hva det heter, og det skal gå fint å gjøre dette i garasjen hjemme, eneste at du må lure hjernen til å tro at den står i park, hvis du søker litt rund så finner du ut hvilken ledninger du må koble sammen. Vet at dette ikke var til stor hjelp, men er jo noe ivertfall
Magnum 310 Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Takk for svar. Det lageret som skal stå "inni" svinghjulet? Såg i alle fall ut som det på tegningene til GS. Om du har noen tips eller bilder fra du gjorde det selv hadde det vært meget fint
BMWE30I Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Vertfall på min 525ia så var det uttak på bremseholdekoppen som var plombert til clutchen sjekk dette før du kjøper koppen selv om det ikke er all verden... og på min så trengte jeg ikke å skifte hele pedalsettet, var bare å få taki selve pedalene til brems og clutch så var det bare og ta av de gamle og feste på de nye ... så alt var på en måte lakt opp til, er litt usikker på hvordan det er på e39, men regner med nat det er noe det samme.
BMWE30I Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Lagret står jo inni selve blokka på motoren hvis jeg ikke tar helt feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå