bj0rnar88 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 har oppdaget at når jeg kjører, og slipper gassen så ser det ut til at bilen går over i Nøytral, istede for og holde turtalet med farten. dette medfører at når jeg jir gass igjen, så må den opp på turtal. ofte når den går over til Nøytral blir det et hakk som kjennes i hele bilen.. noen som vet noe om hva som er feil? eller hva jeg kan gjøre?
hao Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 har oppdaget at når jeg kjører, og slipper gassen så ser det ut til at bilen går over i Nøytral, istede for og holde turtalet med farten. dette medfører at når jeg jir gass igjen, så må den opp på turtal. ofte når den går over til Nøytral blir det et hakk som kjennes i hele bilen.. noen som vet noe om hva som er feil? eller hva jeg kan gjøre? Det du beskriver er helt normalt på en automat. Hvis du kjører i D vil ikke motoren bremse slik du er vant til med manuell- At den lugger når du gasser igjen er ikke normalt da men kan skyldes slitasje i foringer, oppheng, hardykoblinger diff, gearkasse eller dårlig olje på kassa.
Morty999 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 er ikke normalt på nyere bilder dette.. kanskje på gamle men nyere hjelper til å motorbremse og låser gir osv...
kimmen12 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Må si både og Morty999. De fleste nyere biler nå til dags kjører som regel på høyest gir mesteparten av tiden, ergo lavt turtall. Når man gir gass, vil det ble girt ned og høyere turtall. I nedoverbakke og man bremser vil den holde mer på gir og la turtallet øket.. Mine erfaringer fra nyere biler hvertfall =)
hao Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 er ikke normalt på nyere bilder dette.. kanskje på gamle men nyere hjelper til å motorbremse og låser gir osv... Det var min E36 325 med automat jeg opplevde dette. Mulig det er annerledes på nyere biler og antar at du ikke tenker på når du låser bilen i gear slik som 2,3 eller 4. der hadde jeg også motorbrems, men ikke N
bj0rnar88 Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 Må si både og Morty999. De fleste nyere biler nå til dags kjører som regel på høyest gir mesteparten av tiden, ergo lavt turtall. Når man gir gass, vil det ble girt ned og høyere turtall. I nedoverbakke og man bremser vil den holde mer på gir og la turtallet øket.. Mine erfaringer fra nyere biler hvertfall =) dette stemmer. det er fordi det er så mye konkuranse om å få bilen til å bruke så lite drivstoff som mulig,og en bil som triller ned en lang bakke i 5-6gir bruker jo 0 i privstoff siden det er hjulene som holder motor igang. en bil som girer i N i nedoverbakken bruker drivstoff for og gå på tommgang. men min e39 2001 525dat er vell såppas ny at den ikke skal gire i N? men det hakket som blir,blir OGSÅ avogtil når den girer over til N. nesten som om den "henger" på giret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå