zeph Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 I dagtidlig begynte plutselig min 320D 2006mod (automat) å lage symaskinlyder/uling ved pådrag. Lydene er ikke der på tomgang, men starter å ule når jeg gir litt gass/ruser på tomgang. Jeg kunne kjøre forsiktig framover og bakover, men motorkraften var svært redusert/bilen var dau. Hva kan dette være mon tro?
zeph Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Kan det være turboen som har gått? Evt pris på å bytte denne?
Thomas-320 Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 På min så var dette turbo regulatoren som var gåen ! da gikk turboen stadig i "nødmodus" ! den kosta 1100 kr til min e46! Turbo bytte kommer fort på et par tusen ! vet at turbo alene koster ca 10 lappper til E46 :/ men ikke ta sorgene på forskud! det er mange faktorer inni bilde her! kan være litt småtteri
zeph Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Takk for svar! Er opplegget med turboen på e46 likt som på e90? Har sterk mistanke om at det er turboen som har røket her, men vil tviholde på det lille håpet jeg har om at det er noe annet.. Andre som har synspunkter?
Thomas-320 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Vet dessverre ikke :/ men forsett å bump tråden en gang daglig så kommer det tilslutt en innom med samme erfaringer skal du se =) uansett, så får du gi tilbake melding om du finner ut av hva feilen er da
zeph Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Gåen turbo, som fryktet. 20000,- i deler + arbeid. Råttent. Bilen har gått kun 107000.
Thomas-320 Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Helt utrolig spør du meg. :/ min holdt til 132 å jeg synes det var tidlig
Morty999 Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 folk må begynne å ta mer vare på turboene.. la den hvile litt før du stopper den etter du har kjørt (1min på tomgang 5min og du har kjørt hardt osv).. dette fører til att olja koker og blir stivnet inni lagrer i turbo osv.. da ryker det fort.. med kjøletid så rekker du å få kjølet ned turboen så olja ikke koker når du har stoppet den osv...
Aksel Bergstrøm Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Samme dritet skjedde med bilen min for noen timer siden. Ladetrykket kommer og går, og det er en markant uling fra turboladeren. Spørssmål: Hvor alvorlig er dette? kan jeg kjøre bilen på verksted, eller vil jeg risike totalhavari på veien? hvordan er mulighetene for å skaffe en overhalt turbo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå