Gå til innhold

Ulyd i motor E90, 320D (løst: røket turbo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dagtidlig begynte plutselig min 320D 2006mod (automat) å lage symaskinlyder/uling ved pådrag. Lydene er ikke der på tomgang, men starter å ule når jeg gir litt gass/ruser på tomgang. Jeg kunne kjøre forsiktig framover og bakover, men motorkraften var svært redusert/bilen var dau.

Hva kan dette være mon tro?

Skrevet

På min så var dette turbo regulatoren som var gåen ! da gikk turboen stadig i "nødmodus" ! den kosta 1100 kr til min e46! Turbo bytte kommer fort på et par tusen ! vet at turbo alene koster ca 10 lappper til E46 :/ men ikke ta sorgene på forskud! det er mange faktorer inni bilde her! kan være litt småtteri

Skrevet

Takk for svar! Er opplegget med turboen på e46 likt som på e90?

Har sterk mistanke om at det er turboen som har røket her, men vil tviholde på det lille håpet jeg har om at det er noe annet..

Andre som har synspunkter?

Skrevet

Vet dessverre ikke :/ men forsett å bump tråden en gang daglig :D så kommer det tilslutt en innom med samme erfaringer skal du se =) uansett, så får du gi tilbake melding om du finner ut av hva feilen er da ;)

Skrevet

folk må begynne å ta mer vare på turboene.. la den hvile litt før du stopper den etter du har kjørt (1min på tomgang 5min og du har kjørt hardt osv).. dette fører til att olja koker og blir stivnet inni lagrer i turbo osv.. da ryker det fort.. med kjøletid så rekker du å få kjølet ned turboen så olja ikke koker når du har stoppet den osv...

• 2 years later...
Skrevet

Samme dritet skjedde med bilen min for noen timer siden. Ladetrykket kommer og går, og det er en markant uling fra turboladeren. 

Spørssmål: Hvor alvorlig er dette? kan jeg kjøre bilen på verksted, eller vil jeg risike totalhavari på veien?

hvordan er mulighetene for å skaffe en overhalt turbo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...