goe Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 520`en min begynte plutselig å jage på tomgang, og putre og jukse ved forsiktig pådrag , virker som den drukner litt i bensin... Går helt greit på full gass ved litt høyere turtall.. Dette skjedde like etter luftfilterbytte så jeg tenkte falskluft eller luftmengdemåler, men har sjekka å den tar ikke startgass, og heller ingen forskjell med en ok luftmengdemåler ! Noen som vil foreslå hva jeg burde sjekke opp i ? Lambda ? Mvh GVW.
goe Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Må da væra flere som har hatt samma problemene ?
Morten-st Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Ta ut lambdaen å få den skjekka? trur et merkeverksted kan teste den. Skjekka plugger? Start med det billigste trur ikke en forhandler skal ha så mye hvis du kommer seint på en hverdag med en pose twist til mekanikergutta
hao Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Du får lite respons på dette spørsmålet her inne for det stilles kanskje 3 ganger hver dag. Søk på jager tomgang og du får 254 treff. search.php?keywords=jager+tomgang&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Hvis du nettopp har skiftet luftfilter kan det være at du har bøyd belgen mellom lmm og gasspjeld slik at du får falskluft. Start med å se etter sprekker i belg og slanger tilkoblet denne.
goe Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2011 Fant ikke noe som løste det i søk-funksjonen.. Har prøvd: -Byttet luftmassemåler -Plugget ut lambda -Feilsøkt etter falskluft (limt innsugsgummi) -Renska plugger -Koblet vekk div. givere Uten hell
Exhaust Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Hei! Jeg hadde samme problemet med min E36 M50B25 for et par dager siden. Fant ut at det var dårlig kontakt på jordingen til hjernen. Kan være verdt å sjekke diverse koblingspunkter for irr, eller andre tegn på dårlig kontakt.
Exhaust Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Gåen coil(er) kan være en plagsom "kommer og går" feil, men som oftest begynner de først å fjuske når motoren er driftsvarm. Etter hvert vil den/de også fjuske ved kald motor, da er det en smal sak å finne ut hvilken av dem som er gåen. Det er bare å plukke av en å en mens man starter motoren mellom hver gang for å høre etter forskjell i gangen på motoren. Har hatt dette problemet også.
goe Skrevet November 4, 2011 Forfatter Skrevet November 4, 2011 Det ser ut til at du hadde helt rett Exhaust Hvis jordinga er gjennom stålklipsa til hjernen ? Prolemet ble hvertfall borte etter jeg plukka litt nedi styreenhet-kassa.. Kan jo ha vært i et stikk.. Går iallefall nå, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå