Gå til innhold

E34 M50B20 Jukser ! Hjelp !

Anbefalte innlegg

Skrevet

520`en min begynte plutselig å jage på tomgang, og putre og jukse ved forsiktig pådrag , virker som den drukner litt i bensin...

Går helt greit på full gass ved litt høyere turtall..

Dette skjedde like etter luftfilterbytte så jeg tenkte falskluft eller luftmengdemåler, men har sjekka å den tar ikke startgass, og heller ingen forskjell med en ok luftmengdemåler !

Noen som vil foreslå hva jeg burde sjekke opp i ? Lambda ?

Mvh GVW.

Skrevet

Ta ut lambdaen å få den skjekka? trur et merkeverksted kan teste den.

Skjekka plugger?

Start med det billigste :)

trur ikke en forhandler skal ha så mye hvis du kommer seint på en hverdag med en pose twist til mekanikergutta :P

Skrevet

Du får lite respons på dette spørsmålet her inne for det stilles kanskje 3 ganger hver dag.

Søk på jager tomgang og du får 254 treff.

search.php?keywords=jager+tomgang&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Hvis du nettopp har skiftet luftfilter kan det være at du har bøyd belgen mellom lmm og gasspjeld slik at du får falskluft.

Start med å se etter sprekker i belg og slanger tilkoblet denne.

Skrevet

Fant ikke noe som løste det i søk-funksjonen..

Har prøvd:

-Byttet luftmassemåler

-Plugget ut lambda

-Feilsøkt etter falskluft (limt innsugsgummi)

-Renska plugger

-Koblet vekk div. givere

Uten hell :(

Skrevet

Hei! Jeg hadde samme problemet med min E36 M50B25 for et par dager siden. Fant ut at det var dårlig kontakt på jordingen til hjernen. Kan være verdt å sjekke diverse koblingspunkter for irr, eller andre tegn på dårlig kontakt.

Skrevet

Gåen coil(er) kan være en plagsom "kommer og går" feil, men som oftest begynner de først å fjuske når motoren er driftsvarm. Etter hvert vil den/de også fjuske ved kald motor, da er det en smal sak å finne ut hvilken av dem som er gåen. Det er bare å plukke av en å en mens man starter motoren mellom hver gang for å høre etter forskjell i gangen på motoren. Har hatt dette problemet også.

Skrevet

Det ser ut til at du hadde helt rett Exhaust :D Hvis jordinga er gjennom stålklipsa til hjernen ? :? Prolemet ble hvertfall borte etter jeg plukka litt nedi styreenhet-kassa.. Kan jo ha vært i et stikk..

Går iallefall nå, takk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...