tric Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Heisann. Jeg har en bmw 320 med 325 motor. Eksos er derimot fra en 320 med bråkepotte. Jeg plages veldig med tomgangen, den er for lav. Når jeg starter bilen og den er kald så er tomgangen perfekt. Etter en liten stund så begynner den og bli veldig lav på turtall. "stabilt" på 600, og dropper under 500 rpm ettervert. Det jeg har gjort: Skiftet til eske ny luftmassemåler. Sjekka for fri eksos før lambda sonde. Bytta til eske ny lambdasonde. Bytta tomgangs regulator og prøvd å rense den gamle. Sprayet med startgass etter falskluft. Demontert alle slangene som er til tomgangs regulator og som går til luftbelgen. og sjekke for sprekker og tetthets testa dem. Noen som har noen tips til hva som kan være årsaken til dårlige tomgangen? Den fusker ikke når jeg drar på eller ellers under kjøring. Bare tomgangen som er problemet. Er det mulig at 320i eksosen er for liten? Vet det skal være doble rør hele veien til bakerste potte. 320 eksosen går sammen til 1 rør etter lambdasonde. Mvh Vidar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Oktober 21, 2011 Share Skrevet Oktober 21, 2011 tenkte på det samme, spesielt katalysatoren tror jeg vil være en flaskehals i det systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tric Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Okei. Ingen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tric Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Antar at dette er en E36. Sjekk under gass.spjeldet om det er en tynn slange som er løs. Sjekk også at den elektriske koblinga der er god. Eller kan jeg ikke forstå at eksosanlegget ditt skulle gjøre noe utslag så lenge du har fått dit lamdasonde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tric Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2012 Takk for tipsen! Det kan se ut som den tynne slangen mangler. Det står en nippel for en slange der men mangler slange, må bare finne ut hvor den slangen skal nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tric Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2012 Jeg fant ut hva det var. Den lille slangen fra gass spjeldet manglet. Monterte en ny slange med den mostanden som skulle være og 2 enden satt jeg i tankavluftern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2012 Share Skrevet Januar 28, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå