Glenn H Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Hei! Har kjøpt meg en '00 e46 320 diesel som har noen små feil. Tenkte kanskje at noen her inne kunne hjelpe meg litt. For det første er det xenon-lys på den. Tror det er ettermonterte. Fjernlysene er helt i orden men nærlysene lyser nesten rett i bakken. Forslag til hva som kan være gale? Det viser seg også at bilen "spiser" innsiden av bakdekkene. Ideer? Det lekker inn vann i bilen ett sted som ender opp på gulvet bak. Er det noe drenering eller noe som er tett kanskje? Skal være fjernstyrt sentrallås på den. Tror jeg. Er iallefall knapper på nøkkelen så antar det er det. Denne fungerer isåfall ikke. Selve sentrållåsen fungerer fint ved bruk av nøkkelen i låsen, men ikke fjernstyringen. Noen ideer? Ellers så synes jeg det er litt lite "power" på lave turtall. Skal det være slik? Håper noen kan hjelpe meg. Glenn
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 ang dekkene ville jeg tatt en 4hjulskontroll for å sjekke hjulstillingen.. evt slitte foringer og sånn..
Thomas-320 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 tja, lite å lite skal det vel ikke være! men man har jo ikke turbo trykk på lavt turtall ! så spørs nesten hva du mener :/
Glenn H Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 tja, lite å lite skal det vel ikke være! men man har jo ikke turbo trykk på lavt turtall ! så spørs nesten hva du mener :/ Nei, er nok ikke så mye turbotrykk på lave turtall, men må liksom ned i første-gir i små bakker hvor jeg f.eks klarte andre-gir med "konebilen", en Aygo. Mulig det skal være slik da. Er jo tross alt en tung bil dette.
Thomas-320 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Det er hvertfall ikke mye futt og hente uten trykk
Eksos Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Prøv å programer oppigjen nøkkelen.. Tenningen på, og av, deretter tar du ut nøkkelen, holder inn bmw-merket, og trykker på lås-opp knappen 3 ganger, og slipper bmw-merket.. Kan også være tomt batteri naturligvis
Glenn H Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Prøv å programer oppigjen nøkkelen..Tenningen på, og av, deretter tar du ut nøkkelen, holder inn bmw-merket, og trykker på lås-opp knappen 3 ganger, og slipper bmw-merket.. Kan også være tomt batteri naturligvis Takk for tips! Så en video på youtube der det var en som viste dette. Prøvde det for noen dager siden, men fikk det ikke til. Men holdt ikke inne bmw-merket så får prøve det igjen. Rart om batteriet er tomt på begge nøklene da? Eller er det et vanlig problem dette? Skal ikke nøklene lades når de står i tenningen også?
dav-a Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Med det om vann på gulvet.. Er det h eller v side? Det er nok mest sannsynlig at fruktsperra i døra som bør skiftes. Måtte jeg på min.
gullsakar Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 jeg har vann lekkasje på min også nå.. tok av dørpanelet på venstre bakdør for å sjekke fuktsperren.. den hadde løsnet flere plasser og jeg så tydelig vann hadde rent ut i bunn.. selve fuktsperren var fin men limpakning var dårlig.. en enkel sak å fikse.. bare skrape vekk gammel limpakning å sette på ny. fåes på diverse bilrekvisitsjapper... vær nøye så blir det tett og fint... på youtube er det noen videoer om dette også som alt annet...
dav-a Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 jeg har vann lekkasje på min også nå.. tok av dørpanelet på venstre bakdør for å sjekke fuktsperren.. den hadde løsnet flere plasser og jeg så tydelig vann hadde rent ut i bunn.. selve fuktsperren var fin men limpakning var dårlig.. en enkel sak å fikse.. bare skrape vekk gammel limpakning å sette på ny. fåes på diverse bilrekvisitsjapper... vær nøye så blir det tett og fint... på youtube er det noen videoer om dette også som alt annet... Jeg kjøpte ny limpakning og fuktsperre hos bmw forhandler for rundt 400 kr,-
Glenn H Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Med det om vann på gulvet.. Er det h eller v side? Det er nok mest sannsynlig at fruktsperra i døra som bør skiftes. Måtte jeg på min. Er vann på gulvet på begge sider bak. :/
dav-a Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Med det om vann på gulvet.. Er det h eller v side? Det er nok mest sannsynlig at fruktsperra i døra som bør skiftes. Måtte jeg på min. Er vann på gulvet på begge sider bak. :/ Må du ta av dørtrekket på begge sidene bak, å inspisere. Evt bør begge fuktsperre byttes med nytt klister Du kan også bruke gamle, bare bruke nytt klister. Spørs om fuktsperren din ser ok ut, eller har hull/rift i seg.
Glenn H Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Takker for svar så langt. Skal få sjekket opp i dette så fort det lar seg gjøre. Noen som vet noe om dette med xenonlysene?
Ormeryggen Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 På min 320 d 01 mod er det selvjusterende xenon lys, å hvis de lyser rett ned så kan d være følerne på undersiden av bilen det er noe galt med. Jeg måtte bytte to små stag på disse følerne, og da løste problemet seg på min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå