Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På min 320 d 01 mod er det selvjusterende xenon lys, å hvis de lyser rett ned så kan d være følerne på undersiden av bilen det er noe galt med. Jeg måtte bytte to små stag på disse følerne, og da løste problemet seg på min bil.

Takk. Skal sjekke dette så fort jeg får tid. :)

Enda en ting jeg lurer på. Ved oppstart så lyser et gult lys med oljesymbolet på. Det forsvinner etter noen

sekunder. Har det noe med oljeservice å gjøre dette?

Skrevet
kan også være oljetrykket, at f.eks olja er for tynn osv.. står det ikke noe i displayet når du starter den hvor lenge det er til service ? olijeservice et eller annet

Er helt ny BMW-olje på den så er nok ikke for tynn vil jeg tro. Ja, står noen tall ved oppstart. Nullstillte de service-tallene der. Men det oljelyset var der før jeg gjorde det og før jeg tok service på den. Noen ide?

Skrevet

Nivået skal være riktig. Men om det er nivå denne lampen er til så burde den vel ikke slukke etter noen sekunder? Går liksom noen sekunder fra oppstart til lyset tenner og så er det på i ca 10 sekunder eller noe før det slukker.

Skrevet

at den slukker er vel fordi det ikke er kritisk. bare en varsel om sjekk av nivå og trykk. lyser sikkert permanent rødt om det er kritisk. blir litt synsing her men leste noe i en anna tråd om dette engang..

Skrevet

En liten oppdatering her;

Det viste seg at det ikke var xenonlys, men xenonlook. Justering av høyde kunne man enkelt gjøre med to skruer på hver lykt. :)

Ellers fant jeg ut at lekkasjen bak ikke kom fra dørene, men fra en "luke" i gulvet som har løsnet litt så det var et lite hull der som tok inn vann. Tenkte å tørke opp det som var vått og legge på noe tetningsmasse av noe slag eller noe der. Så ordner det seg nok.

Angående det gule oljelyset så lurer jeg fortsatt på hva det er for noe? Nivået var fint så er nok ikke det. :/

Takker for alle svar.

Skrevet

Det med oljelampa er bare en beskjed om at føleren er gåen, har samme lyset på min bil :P bytt den ved neste oljeskift :)

Skrevet
Det med oljelampa er bare en beskjed om at føleren er gåen, har samme lyset på min bil :P bytt den ved neste oljeskift :)

Takk! Er det så enkelt altså. Hehe. Men har nettopp hatt oljeservice på den, så det er nok en stund til neste gang. Hvor ligger føleren da? Husker du om den var dyr?

Skrevet

Mener føleren sitter i bunnpanna jeg, og kostet over tusenlappen en plass :P Har nettop byttet olje selv, fant ut av problemet like etter jeg hadde helt i den nye olja....

Skrevet
Mener føleren sitter i bunnpanna jeg, og kostet over tusenlappen en plass :P Har nettop byttet olje selv, fant ut av problemet like etter jeg hadde helt i den nye olja....

Skal få sjekket opp i dette. Har heldigvis veldig gode priser på BMW deler så blir nok ikke verdens største utgift dette. :) Takk for svar. :)

Du har også muligheten til å justere vinkelen på lyktene fra førerplass, se etter et lite hjul på venstre side av rattstammen.

Ja, har prøvd denne. Men når den stod på øverste hakket lyste lysene fremdeles rett i bakken. Da var løsningen å stille på selve lykten. Lysene står ikke helt rett ennå, men er mye bedre enn hva det var. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...