Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2007 BMW 520 dat som har høyt dieselforbruk i forhold til andre jeg hører om. På blandet kjøring til fra jobb osv, ca 10 kilometer i 60 sone, er det umulig å holde bilen under et forbruk på 0,9. Snittforbruket ligger konstant i overkant av 0,9 selv om jeg prøver å kjøre den økonomisk. Er dette høyt? Hva kan være feil?

Skrevet

min 07 520 DT ligger på 7,8 med rykk/napp kjøring i sentrum, ellers ved fin motorvei kjøring ca 4,8 - 5,5. Har ikke ligger noe lavere enn 4,8 med denne bilen.

Skrevet

Dette spørs litt, alt avhengig av ute temp, hvor mye du belaster motoren i forhold til veier du kjører på etc etc.

Prøv å resett kjørecomputeren din og følg med på forbruket. Jeg vil også påstå at denne forbruksmåleren ikke er 100% presis, derfor kan disse tallene ofte være misvisende. Dette gjelder forøvrig de fleste bil produsentene.

Skrevet

Jeg klarte å få min ned gj. sn. til 0,47 l/mil fra Essingen til Malmø. Har ligget nærmest konstant på 0,61 ved småkjøring i Oslo. Klarte å få den ned til 0,51 l/mil Oslo->Beitostølen->Oslo. Nå er den tilbake på 0,60/0,61.

Dog kjenner jeg til en E91 med samme motor hvor computeren viser rundt 0,9 l/mil ved bykjøring. Manuell måling viser at det reelle forbruket er ca. 0,6 l/mil. Har ikke resatt comp. på denne ennå.

Skrevet

Har nå målt den manuelt. Forbruk blandet kjøring er 0,87 ved måling og 0,89 på computer, så forbruket er høyt. Noen som har ide om hva det kan være?

Skrevet

*Sist utført service på din bil og når er neste ?

*Rullemotstand på dekkene dine (har du riktig lufttrykk på dem?)

*Kjører du med skiboks på taket og evt gjør du dette alltid ?

Er nok sikkert en del andre faktorer som spiller inn også. Men om forbruket ditt er såpass høyt ville jeg nok vurdert en diagnose / sjekk.

Skrevet

Det er i følge computeren 19000 km igjen til neste service, har ikke takboks, har riktig lufttrykk i dekkene. Kjøpte bilen i sommer og på langkjøring kommer forbruket ned i 0,53, men med en gang det blir litt start/stopp går forbruket kraftig opp. Hvis jeg bruker computeren til å måle forbruket på ren bykjøring går forbruket opp til 1,8. Er det flere som har ide på hva som kan være feil.....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...