kjellsigvald Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Eg skal bygge om fra automat til manuel i ein bmw 840ci . m60b40. Er det noen som har noe erfaring med dette, og kor masse som må gjøres med det elektriske? Omprogramere? Få motor til og tro den står i park eller nøytral? Jobber DME (motorstyring) EGS (girkassestyring) i lag , kan det bli ett problem ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Skal ikke være noe problem det... Med mindre det er m62.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2011 vet du ka eg må gjør med elektronikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Den kontakta som sitter på girvelgeren må du laske så den tror at den står i N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2011 er det alt? vet du hvilke ledninger som skal kobles i lag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Nei det må du finne koblingsskjema på, men prøv å se om du får dratt motoren til sperra i N! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2011 får dratt den opp til sperra i både park og nøytral. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Du behøver ikke laske engang. Ihvertfall på E34 er det plass til å la girvelgeren ligge under dekslet. Da er det bare å sette den i P eller N og klaske på lokket. Ellers kan du velge å laske. Det ligger et bilde ettellerannet sted på nettet hvordan det skal laskes. Ligger noen bilder og informasjon på s.35 i tråden om E34en min på akkurat dette med konvertering til manuell. Har du startsperre på bilen kan det være at du må fjerne releet til startsperren og legge en lask der istedet. Slik er det ihvertfall på E34. Kan være elektronikken er endret litt på E31. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 gå på www.bimmerforums.com under 8-serien, eller www.8er.org. Det er flere som har gjort dette på disse forumene og dokumentert godt, mulig det ligger en DIY guide der, men jeg er ikke helt sikker. Synes automat er helt greit på 8 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Og la girvelgeren ligge under dekselet og klaske på lokket , ka meine du då, konsolen inne i bilen?? Har startsperr ja , tror den er ettermontert, synes det er fint med automat eg og , men etter kompressoren kom i , likte ikkje girkassen det ,den setter seg i nød modus ved oppgiring i sport.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 Inne i konsollen ja. Men jeg skal se om jeg finner det bildet som viser hvordan det skal laskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Lask på plugg til girvelgerbryter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå