bmw_man Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Hei. I forbindelse med ombygning til 5-bolt fremme på E30, lurer jeg på om folk vet nøyaktig hva som er forskjell på E30 og E36 bærearmer (bortsett fra det selvsagte, at E30 M3 armer er i alu.) I tillegg lurer jeg på om folk har gjort denne ombygningen ved hjelp av komplette E36 fjærbein med spindler og det hele. Tilbakemeldinger mottas med takk, så jeg ikke går hen å kjøper masse deler som ikke gir et bra resultat. Mvh Tom A Andersen
Gjest Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 E36 bærearmer bortsett fra M3 3.2 sine skal være like som de som står på en E30, på m3'n er ytre bærekule lengre frem etter det jeg har forstått.
KalMar Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 ta alt fra e36 av fjærbein etc, bærearmer MÅ være fra e36 m3 3.2l og du må ha exentriske bærearms foringer, da får du hjullet i riktig posisjon. Dempertårnlageret må være til e30, er en fordel med et som er justerbart. Det kan bli noe trangt med e36 fjærer siden selve diameteren på fjæra er større en på e30, så mange bruker coilovers. Men det skal vist gå å bruke e36 fjærer. Men søk rundt på forumet det er MASSSSE info om akkurat dette !!! Lykke til ! Marius
bmw_man Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 Tusen takk for meget relevant informasjon. Ja det blir coilovers, og ett sett med bærearmer med nye foringer ses vel igrunn bare på som slitedeler.? Ut og bestille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå