Gå til innhold

INPA/DIS/EDIABAS

jonr
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd den prosedyren der, men får "IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed" ha forøvrig en gammel laptop med fysisk comport ikke usb converter, så det skal fungere fint på den delen...

så lurer på om det er noe oppsett greier eller om det er kablen som er dritt, litt rart siden de skriver der at cs kabelen skal fungere.

Jeg prøver å scanne på OBD2 porten inne i bilen da, mulig man må bruke 20 pin i motoren? mener jeg leste det et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 2003-modellen i signaturen din du viser til, så er jeg rimelig sikker på at du ikke har 20-pins konnektor i motorrommet og bare OBD2-porten inne i bilen.

Usikker på hva som er årsaken til feilmeldingen du får, men du har slått på FIFO-bufferen og bufferen til 8?

Jeg har en USB-kontakt på mitt interface, så har ikke det samme problemet med oppsettet.

edit: Mener å ha lest i en eller annen tråd at en må lodde sammen to pinner inni interfacet for å få dette til å fungere med INPA. Skal se om jeg finner igjen denne tråden:)

edit2:

Ikke det samme som ditt interface, men hvis du har mulighet for å åpne ditt, kan du se om det er noen likhet med det i denne tråden:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1505990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er s54b32 motoren jeg lurte på, har ikke sett noen sånn diagnose plugg der jeg heller, så lurte igrunn litt på det der.

bruker du inpa, dis, progman osv? hvordan bil har du og hvilke type kabel ?

Edit : bufferen på uart var ikke på 8 nei, endret det nå, tror den var 14 og 16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker INPA og DIS med denne kabelen:

http://www.ebay.co.uk/itm/270790477746

Bruker det på bilen i signaturen, en E46 320d.

Har ikke rotet meg borti Progman ennå, men har lekt litt med demoen av BMW Scanner v1.4.0.

Tror jeg kommer til å kjøpe ennå ett interface for å kunne bruke fullversjonen av BMW scanner v1.4.0 da det virker som et enkelt og lettvint program med mange gode funksjoner de andre programmene ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svarene :) får se om jeg blir noe smartere av å åpne interfacet å se om det er noen likhet med den linken du ga meg, hvis ikke får man kanskje regne med kabelen ikke fungerer :\

Fungerer forøvrig helt fint i carsoft 6.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner meda at kabelen fungerer som den skal siden den fungerer med carsoft.

På denne PC'en som kjører 64-bits windows 7 får jeg INPA og BMW scanner demoen til å fungere, men ikke DIS.

På en annen PC med windows XP får jeg alle programmene til å kjøre uten problemer.

Du kan forsøke å laste ned demoen av BMW scanner her:

http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... s_download

Demoen fungerer med mange forskjellige adapter, så ville testet dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg Carsoft, INPA og Bmw scanner til å funke :) måtte ha bilen igang på INPA, kanskje svakt batteri som gjorde den ikke ville kommunisere, ikke vet jeg.. men nå er det igang med å få DIS å PROGMAN til funke :P

vet noen om et sted man kan laste ned nyeste DME og SMG/EGS sw til E46 M3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...