nightking Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 Hei.. Har en 2004 520i e60 med automatisk klima. Har lagt merke til nå, at jeg ikke får mer enn halv fart på varmeapp.vifta mi. Mens hvis jeg klikker på knappen for blås på frontruta så flyr viftehastigheten til full fart. og så fort jeg slår den av igjen går hastigheten ned igjen. Samme skjer egentlig når jeg klikker på MAX knappen på AC. Noen som vet om dette er riktig? Vifta er jo iorden, siden den blåser fullt. men skal det ikke gå ann å blåse fullt uten å bruke disse knappene? Altså ved vanlig bruk av varmeapp. så blåser den kun ca halv fart. Min første tanke er defekt motstand. Kan noen med samme bil bekrefte/avkrefte at det skal være sånn? MVH bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtds Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 Kan være flere årsaker til dette.. Har du byttet batteri uten og kode det inn i bilen..? Begynner batteri ditt å bli gammelt og dårlig..? Kan også være IBS sensor/kabel på batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Pussig at du sier det. For hatt 3-4 tilfeller av at jeg har holdt på å vaske litt i bilen innvendig, så har tenninga stått på, ikke mer enn 3-4 minutter, så kommer batterilampa opp å low battery. Men virker ikke som det er lite strøm på bilen ellers. HAr prøvd å lade opp batteriet med ektern lader. dette skjer fort uansett. Har ikke sjekka tilstanden no mer på batteriet. men nylig kjøpt bilen, så usikker på om batteriet er byttet. Å må jeg evt på BMW for å kode inn nytt batteri? så latterig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2011 Da løste problemet seg med batteribytte. Grunnen til at dette skjer er at bilen går i "strømsparemodus" Å derfor kutter den blant annet viftehastigheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower88 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Er det det samme som på en e39? Har samme problem selv:s når jeg starter bilen går den på full F. Men etter hvert går den bare på halv hastighet selv om jeg har den på full? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå