Gå til innhold

325 e36 93mod lett trimming....


Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å få 325 min til å svive litt bedre :twisted: så kom gjerne med forslag på gode og billige løsninger.

tenkte på cam. svinghjul og evt rake rør på eksos....

noen som evt vil selge et lett svinghjul???

Skrevet

hao skrev:

Har selv gjort dette på min 325 med kjemperesultat.

Brukt M3 eksos komplett med grenrør 3500.-

Sportsluftfilter Simonz med varmeskjold 2300.-

Chip fra Trimschip.no 1500.-

Større gass-spjeld 1000.-

Fikk da 2 chiper. 1 med høyere turtallsperre og forbedret respons på høyt turtall, og 1 med forbedret bunndrag med samme turtallsperre og som jeg bruker.

Gammel eksos kan du få solgt så det kan du trekke fra regnestykket.

Sammenlignet med turbo bygg så er dette noe du ikke trenger godkjenning på da, noe som jeg tror er vanskelig og mye med på et turbobygg.

Annonse på Finn

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30031707

* Komplett 328i eksos. 2.500,- (KAN BYTTES MOT 325i EKSOS ELLER GODE DEMPERE!!!)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29819703

Skrevet

Har også satt på et lettet svinghjul som du nevner og får da bedre gassrespons.

Dette merkes godt på gassing når den står stille og ruses da. :mrgreen:

Du vil få en herlig lyd fra luftfilter kombinert med eksos og den høres veldig sprek ut ved at den stiger veldig fort på turtall når du står og gasser :headbang:

Men du vil også merke det ved rask akselerasjon i første gir, men trolig lite forandring senere.

Skrevet

men en ting.... hvor tidlig kommer kruttet på hjulene med det du fiksa på kjerra din???

håpet med denne lette jobben er jo litt mere tæl tidligere og ikke turtallskrasj på maskin..

hvis ikke det blir så stort resultat så er det jo maskinbytte som er neste alternativ.

turbo blir litt for avansert og bil klippet på første tekniske :roll:

Skrevet

Kruttet tror jeg er litt fuktig.

Du vil merke en svak forskjell i hele registeret. Med chipen som jeg satte inn merker jeg i hovedsak i bunn.

Letting av svinghjul gir ikke noe mere hk men det blir lettere for motoren å gå opp på turtall.

Dette registrerer du fra start og litt ut i første gear.

Alt dette koster jo en del så M52B28 med M50 innsug er jo et alternativ.

Skrevet

Jeg syns jo det er stor forskjell da, men tør ikke si det her inne. :tongue:

Det er litt vanskelig for har liksom ikke noe å sammenligne med.

Med det som jeg har gjort blir det en del lyd så det har vel også en innvirkning.

Hvis jeg sameligner med 325 så er den kjappere men der også blir det vanskelig å sammenligne pga diffen er fra 320 med utv 3,46 mot 3,15 på 325 originalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...