Thewiz Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Hei! På min E36 318is Coupe, så har jeg et lite lys problem jeg kunne trengt litt hjelp med. Var ute nå da jeg tenkte det var bare en pære som hadde røket da det ytterste kjørelyset på høyre baklykt hadde gått. Prøvde sokket + pære på andre side av bilen og da fungerte det. Så altså, høyre pære og sokket fungerte på venstre side, men ikke på høyre. Fikk lys til på høyre side etter at jeg skrudde sokket som om jeg skulle åpne en safe, men da lyste det veldig sterkt. Akkurat like sterkt som bremselyset. Pærer brukt i ytterste del av lykt (altså lengst fra bremselys): 12x21V4W. Dette blir brukt på begge sider, tenkte først at det ikke skal være 2 polet pærer der, da det kun er passivt baklyktlys (ikkeno bremselys og kjørelys i ett osv). Hva er det som foregår her egentlig? Noen som kan hjelpe?
MaWeRiCk Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Skru av baklykta det er enkelt å komme til skruene fra baksiden. Hadde problem å fusk med baklykta mi for 2 år siden. den var 1/4 full med vann å veldig sundrusta i nederste strømbane. da jeg skulle pusse vekk ruste forsvant hele metallskinna i tusen knas ! Lodda ei ledning over så blei lykta heilt i orden Fungerer fortsatt !
Thewiz Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 Har rota bak baklyktene lenge. Av det jeg kan forstå virker det som det er brettet som har en dårlig kontakt ellerno. Skal gjøre med dette da? Lyktene er jo relativt nye, er ikkeno rust, vann eller noenting som har vært i kontakt der før.
MaWeRiCk Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Mener å huske at jeg også fikk lys hvis jeg vridde litt rundt på sokkelen. Hvis sokkelen er i orden og sikkringen i sikkringsboksen i orden. ligger nok feilen i lykta.hvis du ikke klarer å se hva som er feil må du måle med voltmeter får å finne ut om du har strøm bak til lykta. lukter kontaktfeil inni lykta av den feilen din !
Thewiz Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 Grunnen til at jeg mener det er strømbrettet i lykta er fordi jeg prøvde sokket og pære fra andre siden (venstre, og her fungerer det utmerket) i høyrelykta, da virker det ikke. Men hvis jeg vrir sokket feil, så lyser det som det er et tåkelys / bremselys. Kan jo ikke være noe annet en strømbrettet i høyrelykta. Har heller ikke noen form for ryggelys på bilen. Har prøvd med to forskjellige lyktesett, ingen ryggelys. Har bytta pærer, fortsatt ikke ryggelys. Dette er vel sikringen da, har ikke fått sjekket den enda.
Thewiz Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Ok, skjønner ingen ting hva som skjer med bimmers elektriske system. Har byttet pærer, det hjalp ingenting. (blinklysene mine har tatt kvelden, bare sideblinkerne). Nå blinker ikke bilen raskt lengre, men likevell fungerer ikke sideblinkene etter jeg byttet pære. Sjekket sikringsboksen, ingen sikringer har røket. Alle hadde hel "tråd". Så per i dag har jeg ingen sideblinklys, ryggelys eller ytre baklys (høyre). Har derfor koblet ut på venstre side også så det ikke ser rart ut. Anyone? Pærer og sikringer er sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå