Klevengen Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Hei! Kjøpte denne bilen i går som skal brukes i vinter! Den gikk på fem hele tiden når jeg hentet den! nå har jeg skiftet en Coil og fjernet olje ifra det bakerste sylinder! Da gikk den på 6 ved høyt turtall! Men fortsatt bare fem på lavt turtall!? Hva kan dette være? Og en ting til! Det blåser kaldt når jeg kjører pent og når jeg drar på litt så kommer det varme! Temp'en flyger også opp på tomgang! Hva tror dere det kan være? Har prøvd å søke her på forumet men det er vanskelig å se da jeg ikke fant noen konkrete like problemstilliger! Takker for alle svar:)
hao Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Hei! Kjøpte denne bilen i går som skal brukes i vinter! Den gikk på fem hele tiden når jeg hentet den! nå har jeg skiftet en Coil og fjernet olje ifra det bakerste sylinder! Da gikk den på 6 ved høyt turtall! Men fortsatt bare fem på lavt turtall!? Hva kan dette være? Og en ting til! Det blåser kaldt når jeg kjører pent og når jeg drar på litt så kommer det varme! Temp'en flyger også opp på tomgang! Hva tror dere det kan være? Har prøvd å søke her på forumet men det er vanskelig å se da jeg ikke fant noen konkrete like problemstilliger! Takker for alle svar:) Hvis pluggen er blitt bløt kan det være at den er gåen. Ellers kan det være at du har sprekk i topp eller pakning som er årsaken til vatrmeproblem, men start med å lufte og etterfylle kjølesystemet skikkelig, samt sjekk at kjølevifta drar skikkelig rund
Klevengen Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Okai, da skal jeg prøve! Tusen takk for svar:)
kje Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekk toppdekselpakning for lekkasjer, skift plugger, fyll på kjølevæske og luft systemet skikkelig. Sjekk om termostat åpner som den skal og se til at viskosekoplingen på kjølevifta fungerer.
Simpel Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Varm luft på høyt turtall og kald luft på lavt turtall kan og indikere dårlig sirkulasjon = dårlig vannpumpe. Varm motor på tomgang kan tyde på viskosekobling. Sjekk denne, prøv å stopp propellen med en avis og se om den drar igang igjen. (Med varm motor).
Klevengen Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 takker for all hjelp! har bytte kjøleveska å luftet den skikkelig nå så nå er temp. problemet ferdig! skiftet også plugger men bilen går fortsatt på 5 på tomgang og på lavt turtall når jeg kjører! men når jeg passerer 2500 - 3500rpm så kommer den på alle! viberasjoner i motor også! kamaksel sensor eller veivaksel sensor? noen med erfaring rundt dette? mvh
kje Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekk pluggen til den sylinderen som ikke tenner på lavt turtall. Ligger de olje i plugghullet kan det være nok. Skift isåfall toppdekselpakning. Når motoren går på 5 sylindere vil den vibrere...
Klevengen Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2011 bytta plugger og gjorde reint skikkelig idag! kan sjekke resten av coilene etter jobb
Klevengen Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 Har bytta plugger nå uten noe særlig hell! Og den går på fem kunn på lavt turtall! Så kommer den på seks etter 3000rpm! Også virker det som den holder litt igjen! Har hatt 3 sånne e34'er med samme typ motor! Å dem ha gått endel bedre enn denne! Off, får så leia når det helt sikkert bare en er bagatell men aner hva det er! Hva tror dere?
Klevengen Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 Bør alle coilene være like? Eller har ikke dette noe å si?
Rollerboy Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 lambdasonde da. lmm, ledning bort til ene coilen?
bassik Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Kompresjonstest? Setter en knapp på utette ventiler
Morty999 Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Kompresjonstest?Setter en knapp på utette ventiler skulle til å si det selv.. kan være en brent ventil..
JulianS Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Ta av toppdekselet og tørn motoren til den aktuelle sylinderen er i kompresjon/tenning, finn en lur løsning for å sette trykkluft i plugghullet. Så hører du nok om det er en ventil som ikke er helt tett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå