Gå til innhold

Kvittrelyd i dashbord på E53 og E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt denne lyden i begge mine biler. Nå er den gjennoppstått i min 2004 X5.

Det er en kvittrelyd som kommer ved bremsing og ved kjøring på litt dårlig vei... f.eks småveier rundt om i lavere hastigheter.

Det kan virke som at den sitter i sammenheng med klimaanlegget.

Jeg kan umulig være alene om å ha denne lyden...den er syyykt irriterende! Må komme den til livs!

Tips om fix av dette er ekstremt kjærkomment!!

Skrevet

Den forsvinner (tror jeg) når klimaanlegget er slått helt av... virker også litt avhengig av hvor hissig vifta blåser..

Skrevet

Ja du når jeg tenker meg om så hadde jeg faktisk denne innimellom i en 96' 730 jeg hadde for noen år tilbake også.. der ble den bare "borte" såvidt jeg kan huske..

Skrevet

Ingen som har funnet en løsning på dette??

Relativt upraktisk å kjøre med avslått klima i disse høstdager...

Skrevet

Jeg hadde også ulyder fra klimapanelet i mine e39'ere. Det sitter en liten vifte på hver side som suger luft til diverse sensorer. Det blir mye "dritt" på disse etter hvert og bør rengjøres. Jeg brukte en sykkelpumpe og blåste forsiktig. Lagrene på viftene tror jeg er glidelager og tåler en del. Faren er at bladene av viftene kan ødelegges. Det funka bra hos meg. En kan sikkert ta ut hele panelet og ta en skikkelig rengjøring.

Skrevet

Okey, du blåste inn der luften vanligvis blåses ut eller inn i de "gittrene" mellom displayene som viser temperaturen?

Skrevet

Inn i panelet ved siden av displayene - de små gitterene. Du ser sikkert det er støv i gitterene. Bak gitterene og viftene sitter følerene for innetemperaturen - en for hver side. 2-sone klima.

Du kan jo fylle lungene med luft å blåse selv, med da han du risikere å få med vanndråper og fukt.

Skrevet

Det er kun 1 vifte i panelet... den står på venstre side. Det andre gitteret er utluftningen for samme viften.

Det går greit å demontere og trekke av selve viftebladene for reingjøring av aksling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...