tomasbaj Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Hei alle sammen! Har nå bygget om min 540 fra automat til manuell, men har et problem jeg håper du har et råd eller to til:-p Men tanke på videre trimming, så gikk jeg til innkjøp av av en clutch via http://www.specclutches.com spesial laget til min bil og som tåler endel mer moment og hk enn original. Den var ikke direkte billig, men siden det var det eneste firmaet som spesiallaget clutch til denne bilen var ikke valget så vanskelig(prøvde først fra tyskland men de kunne ikke levere). Var omsider veldig happy da alt var på sin plass og klar for første prøvetur:) Dog er problemet av bilen er veldig vanskelig å få i gir (gjelder revers og 1te gir) så lenge den står stille. Triller den så er det mye bedre.... Har prøvd å lufte systemet, bytte slavesylinder, hovedpumpe samt forlenge stanga som går fra pumpa og til girkassa. Ikke noe av det har hjulpet i lengden. Det som er litt rart er at bilen blir først bedre, for så å falle tilbake til samme problem senere. Virker ikke som om clutchen slipper helt. Dette må vel si at vi er på riktig vei? Begynner dog bli mer og mer frustrert da ting ikke hjelper. Har du noen råd? Hva kan være galt? Bilen står nå på bmw da vi har meldt pass her hjemme:-p De lurer på å ta ut girkassa for å se om det kanskje er noen synkro-ringer det er noe galt med, men da ville vel feilen vært konstant? Tviler vel på at alle synkroringene i kassa er gåen og når det er sagt virka den fin når jeg kjøpte delebilen. Vi mener det må være noe eksternt!.... Slenger ut et stort rop om hjelp her.....
///MPower Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 er vel ikke bare så enkelt at girstangen står 180 grader feil? butter stangen i foran i hullet på girbelgen eller er det romslig i alle gir? tatt alt av slanger, slave osv fra delebilen?
GeirAndre Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 sist når jeg hadde ett slikt problem så var slavesylinderen herpa.. måtte til tider pumpe to ganger. ellers så høres det ut som kassa di begynner å bli sliten siden den ikke vil synkronisere når du står still men dog når du triller. men har også ett eksempel hos en kompis som bygde om en m60 med manuell zf kasse. etter å ha kjørt litt hardt så virka ikke clutchen etterpå. venta et par timer så virket den plutselig. dette var et engangstilfelle.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Ryddet litt i tråden. Automat versus manuell diskusjonen hører ikke til her.
tomasbaj Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Glemte at jeg hadde en tråd ute om dette fra før. "Stenger" da denne tråden og lar diskusjonen fortsette her viewtopic.php?f=11&t=195104 da denne er seneste oppdatert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå