Gå til innhold

Noe blokkerer lufta inn i kupeen E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder E34 520 93mod

Hører kupevifta blåser luft som bare det, men ingenting av den kommer inn i bilen??

Det virker som noe blokkerer all luft.

Har sjekket at alle wirene er koblet og alle delene beveger seg, men null luft inn.

Skiftet varmapparatregister for en stund siden og det skjedde antagelig i forbindelse med det bare at jeg ikke har oppdaget det før nå.

Sjekket registeret før jeg satte det inn og det var åpent og greit. Både luft og vann gikk gjennom så tviler på at det greier å blokkere all luft.

Kan det være et elektrisk styrt spjeld el?

Fant dette fra 2009 men ingen løsning.

fant problemet og fikset. på førersiden er det et spjeld som er elektrisk styrt,til høyre for rattet. dette virket ikke,dvs det sto i lukket posisjon uansett hva jeg gjorde. dette spjeldet så ut som det var en form for et hovedspjeld for å slippe luften fra viften inn i bilen

Forslag?

Skrevet

Har du kupéfilter på bilen din? Viss ja, so sjekk dette, ta det ut og test om du får luft inn i kupéen.

Ellers er det vel vannventil eller var det varmeventil i motorrommet.

Meir kan ikkje eg hjelpe deg, men er nok sikkert andre som kan svare

Skrevet

Hvis bilen har kupefilter finner du dette her.

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=33

Hør på lyden av luften som kommer inn, høres det ut som den treffer en vegg? da er det sannsynligvis kupefilter som er tett.

Hadde et tett filter på min da jeg kjøpte den. ble kvalm da jeg tok det ut, var fuglefjær og dritt overalt på det og jeg kunne ikke se filteret, det var 1-2 cm med dritt før jeg gravde frem filteret...

Skrevet

Det var kupefilteret som var årsaken ja. :mrgreen:

Antagelig ikke bare det som hindrer for synes det er litt dårlig flow ennå, men betraktelig bedre.

Filteret så ikke så ille ut, ingen fugler el. :lol: men tett var det

Takk for hjelpa. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...