OleA Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Har en 525tds e34 som jeg nettop har byttet fra automat til manuell gir på. er nå ferdig med hele ombygningen men da jeg skulle starte bilen og ta den på en prøvetur så var den veldig tungstartet og den ruser seg opp og turteller rikker seg såvidt,synker heller ikke på turtall før jeg kutter tenningen. fungerte helt fint før jeg begynte ombygningen. noen tips?
OleA Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 kan vel nevne og at bilen er chippet
VSO Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 fjernet gammle gasswire fra automatgirkassen...? sjekket tomgangsregulatoren?
OleA Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 fjernet gammle gasswire fra automatgirkassen...?sjekket tomgangsregulatoren? Den er elektronisk styrt...samme skjer visst jeg kobler fra "gasspedalen"
OleA Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 er ikke gasswire på kassen? har nå resettet turtalls sensoren uten hell...trenger sårt hjelp her!
VSO Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 ja men tomgansregulatorene bruker å henge seg opp, prøv å ta den av, tett ijenn hullene, også prøver du å starte... kansje ha litt gass så den ikke dør ut
OleA Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2011 ja men tomgansregulatorene bruker å henge seg opp, prøv å ta den av, tett ijenn hullene, også prøver du å starte... kansje ha litt gass så den ikke dør ut Hvor sitter den?under innsuget?
Olelink Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 ja men tomgansregulatorene bruker å henge seg opp, prøv å ta den av, tett ijenn hullene, også prøver du å starte... kansje ha litt gass så den ikke dør ut Fint om du leser hva trådstarter skriver før du svarer... Det er snakk om en 525td, ikke 525 bensin.
OleA Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2011 tror jeg har funnet problemet...bytte hjerne med en kompis som også fikk høyere tomgang etter kassebytte(han byttet fra automat til automat) han fikk en tomgang på rundt 2-3000 mens jeg har en på 4000! prøvde hans hjerne og da fikk jeg "hannes" tomgang. går det an og resette hjernen eller noe uten og måtte dra på jæger å betale sjorta for noe som kan gjøres "hjemme"?
VSO Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 er bilen chippet?.. en chipp kan bli dårlig over tid, så kansje isåfall den som tuller litt med turtallet
OleA Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 er bilen chippet?.. en chipp kan bli dårlig over tid, så kansje isåfall den som tuller litt med turtallet Var feil startkrans på svinghjulet Den på m51 har små tapper som stikker ut og går forbi en sensor som teller rpm. disse finnes ikke på m50 svinghjul og dermed tror den at den går på 1000prm når den går på 4000! så måtte bytte svinghjul og stille inn sensor på nytt + slette feilkode/resette hjernen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå