skogsland Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Er ikke så kjent med hvilke butikker det er i lillestrøm. Men lakk "grossister" er gjerne et bra sted.. Evt. Mekonomen kanskje ? Ihvertfall her i bergen. Har dårlig erfaring med mekonomen.. Men det er vel mer verksted ting. Men veit at man får bestilt billakk med kode på boks på bilextra her ihvertfall. Men får nesten bare dra rundt og høre.
SSM Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Gå for epoxy ja, alt det der billige bensinstasjon greiene er ikke noe bra.Jeg hadde to komponent expoxy på spray boks inni hele min sisst vinter, du finner bilder i prosjekt tråden min. Kosta jo nesten 400 spenn pr boks (500ml) med den epoxy greia, men det funker Hvor er det man kjøper detta hen'a? regner med at biltema ikke funker.. Men bilxtra burde jo ha noe? Men tråden din er jo på 200 sider ellno så å gå igjennom den gidder jeg ikke xP men gikk du over hele gulvet med det? Digger m3en din btw! tror jeg leste gatebil repotasjon sikkert 30 ganger! Jeg kjøpte det på Essoen her lokalt som også har stort lakk verksted, de hadde den ikke i butikken for å si det sånn. Jeg tror jeg har kasta alle boksene, så husker ikke hva merke det var heller. Jeg brukte 3 eller 4 slike bokser. Da lakka jeg hele gulvet inni og under der jeg sveisa, sånn ca like mye og samme plassene du har sveisa på din. Der jeg hadde overflate rust brukte jeg stålbøstre på vinkelsliper, støvsugde det som var løst av skitt, blåste med trykkluft, støvsugde mer, blåste, støsugde, vaska GODT med silikonfjerner og så lakka jeg tre strøk med epoxyen. Hadde ikke noe oppå den, siden den forsegler seg og ikke puster slik som vanlig rust grunning gjør. Morro at du liker bilen min da Her er noen bilder av rusten jeg tok:
skogsland Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Gå for epoxy ja, alt det der billige bensinstasjon greiene er ikke noe bra.Jeg hadde to komponent expoxy på spray boks inni hele min sisst vinter, du finner bilder i prosjekt tråden min. Kosta jo nesten 400 spenn pr boks (500ml) med den epoxy greia, men det funker Hvor er det man kjøper detta hen'a? regner med at biltema ikke funker.. Men bilxtra burde jo ha noe? Men tråden din er jo på 200 sider ellno så å gå igjennom den gidder jeg ikke xP men gikk du over hele gulvet med det? Digger m3en din btw! tror jeg leste gatebil repotasjon sikkert 30 ganger! Jeg kjøpte det på Essoen her lokalt som også har stort lakk verksted, de hadde den ikke i butikken for å si det sånn. Jeg tror jeg har kasta alle boksene, så husker ikke hva merke det var heller. Jeg brukte 3 eller 4 slike bokser. Da lakka jeg hele gulvet inni og under der jeg sveisa, sånn ca like mye og samme plassene du har sveisa på din. Der jeg hadde overflate rust brukte jeg stålbøstre på vinkelsliper, støvsugde det som var løst av skitt, blåste med trykkluft, støvsugde mer, blåste, støsugde, vaska GODT med silikonfjerner og så lakka jeg tre strøk med epoxyen. Hadde ikke noe oppå den, siden den forsegler seg og ikke puster slik som vanlig rust grunning gjør. Morro at du liker bilen min da Her er noen bilder av rusten jeg tok: Najs. Venter på ny forskjerm til min nå så når den har kommet fra gs og levere den får jeg høre med lakkerern hvor langt han har kommet også ta gulvet hvis han ikke har lakka den ennå.. stress å risikere å herpe lakken pga gulvet ass. For når vi skulle sveise rusta fant vi fort ut at den ene framskjermen måtte byttes og når vi demonterte hele bilen fant vi også ut at den andre måtte byttes xP
skogsland Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Men btw.. Jeg liker ikke bilen din.. Jeg elsker den.. så ring meg når du er 30 og skal selgen og jeg har rævva full av penger så kjøper jeg den!
SSM Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Kan hende du må til å rote i lommeboka til våren hvis du vil kjøpe den Men du må grave dypt!
skogsland Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Kan hende du må til å rote i lommeboka til våren hvis du vil kjøpe den Men du må grave dypt! Skal du selge til våren alt?? Ikkje braa!!
Hauso Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Da blir du lurt, Larsen! På jobben selger vi brunox bl.a i 1 liters bokser og det koster 379;) Men ja, så vidt meg bekjent er det ingenting som fungerer bedre enn brunox når det kommer til å behandle metall med rust på.
SSM Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Jeg behandler ikke metall MED rust på.... Har heller ikke blitt lurt på noen måte. Det et kvalitets produkt som de også bruker. Den brukes til grunning på sensorene vi leverer på jobben min. Det er subsea sensorer som står på tusenvis av meter i flere tiår, opp til 180 varmegrader nedi oljebrønnen der. Skulle likt og sett brunoxen din der
Hauso Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Jeg gir meg. Trodde du mente at du betalte 400 spenn for 500 ml med brunox, og da hadde du blitt lurt Og nei, jeg tror vel heller brunoxen stiller dårlig under de kriteriene der, men jeg har planer om å hovedsaklig bruke bilene mine på land, og da trenger de ikke tåle å ligge på flere tusen meters dyp i flere tiår;) hehe
SSM Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Hehe, når jeg posta det innlegget så venta jeg bare på at noe som det der skulle komme Er jo greit i tilfelle man kjører på sjøen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå