Dhamree Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Da har det seg slik at jeg for 3 veker siden va hentet meg en 325 motor, 89 mod og satte i min e30 318is 1990 mod. Fikk montert kinarør, kinaturbo, turbochip osv. men etter som jeg startet har jeg ikke fått på mellomaksel så jeg har jo ikke fått kjørt noe. Har bare fått motoren varm og prøvd å ruse litt osv, men den går veldig ujevnt ikke på tomgang men på gasspådrag, ryker litt svart og kommer stikkflammer i ny og ne, vil på en måte ikke dra den helt ut på turtal i å med at det føles ut som at den ikke vil høgre opp i turtal. sur og jævlig hele bilen.. Oppsett: 535 Dyser 535 LMM med 325 innmat(noen sier man skal kjøre på 535 innmat på facelift motor ? Turbochip 3 toms eksos og en liten potte til slutt.
brunsame Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 For mye bensin?? Kjøp deg breibandslamda så du har litt kontroll..
325ti Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 What he said. Virker som den drukner i bensin. Kjøp den en bredbandslambda og et skikkelig sprut.
Dhamree Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 Er jo ikke alle som har råd til sprut. har helder ikke penger til bredbåndslambda i første omgang helder. Bilen går helt fint på tomgang, vist jeg gir 1/5 del gass då går bilen helt fint drar skikklig osv, gir jeg mer så virker det som den drukner og smeller litt.. Noen som har tips ?
brunsame Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Har du lmm på trykk eller sugesiden? Har ikkje vært borti å kjøre med lmm på turbo bimme før, men ser mange som krabgler på dette med om den skal stå på trykk eller sugesiden, mange har best hell på sugesiden og andre på trykk siden, kan jo prøve å bytte å se om det blir forandring? Har du btr? Prøv å still ned litt bensin trykket ditt;)
OLEZZ Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Sjekk fargen på pluggene. Mest sannsynelig er de køl svarte. Juster lmm eller evt skru ned på btr dersom du har det. Et annet tips kan jo være å nappe ut vakum til den orginale btr. Bare husk å blende den slangen. Disse tipsene avhenger jo av at den faktisk får for mye bensin.
Dhamree Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 Bensintrykket mitt står på 3.3 nå på tomgang... Det er vel greit til oppsettet mitt..? Men med meg er det 4 kontakter som passer på gasspjeldsensoren, og jeg har bare prøvd 2 av dem og bilen oppfører seg akkurat same uansett hvilken av dem 2 jeg bruker, vist jeg prøver med 1 av di 2 andre og vist det ikke går med noen av dem er vel gasspjeldsensoren gåen, kan det være grunnen bilen oppfører seg slik ?
OLEZZ Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Den kan fortsatt få for mye bensin mtp på at du har en turbochip, som gjerne kan gi litt mye bensin. Er ikke værre enn å se på pluggene, så får du en liten indikasjon på blandingsforholdene. Det er noe du må ha på stell før du kan feilsøke på noe annet. Bredbåndslambda er jo noe du absolutt burde skaffa deg.
Bimmer327tic Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Bredbåndslambda er noe du må ha når du ikke har sprut og får muligheten til og mappe motoren skikkelig i benk. Koster ikke mange kronene og hjelper deg godt på vei med justeringer.
Bimmer327tic Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Ville fremdeles kjøpt meg bredbåndslambda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå