Gå til innhold

Hvordan få ut bodyskydd fra fals i hjulbue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hadde problem med litt subbing i fjor, så jeg fikk tips til hvordan jeg kunne utbedre de mm som hadde subba bort lakk. Fikk tips om først fjerne antydning til rust med sandpapir, etterfulgt av mange lag med brunox, også spraye på bodyskydd (steinsprutbeskytter) sånn gummiaktig når det stivner, også lakke oppå noen ganger og klarlakk.. Selvfølgelig havnet jo noe bodyskydd og lakk i falsen i hjulbuen da. Fjernet vel ikke all møkk som lå nedi der først heller. Spørsmålet er da om det er noen fare for at det kan utvikle seg rust p.g.a. den skitten som ligger i bunn under bodyskydd/lakk og hvordan jeg evt. kan få ut all massen. Dette var jo sykt hardt! Tenker jo kanskje å brette inn kanten der til sommeren også, og hvis det da ligger noe hardt oppi der, så er jeg redd det skal bulke ut på sideskjermene bak. Vet ikke om varmepistol kunne smeltet bodyskydden, så jeg fikk ut dritten også kunne jeg latt en lakkerer lakkert opp etter skjermbretting? Eller andre måter å få det bort?

Spør hvis noe var uklart :)

Takker for hjelp

Skrevet

Har lest litt på stanceworks forumet, og der er det en som har valset i et par årtier som har laget en tipsetråd.

Han sier at men ikke skal bruke varmepistol da det blir for varmt. Bruk heller hårfjerning og varm opp over noen minutter. Har gjort dette ved fjerning av diverse selv, og da er det større sjans å få med større stykker. Med mer varme blir det bare klin.

Skrevet

Haha, og jeg går rett på :lol: Synes det hørtes litt merkelig ut, men vet det er sterke saker, så hvem vet. Men hårføner for å myke opp litt også dra det ut?

Skrevet

Jepp, stemmer det spruddel. Men det virker som om vedkommende har brukt en del drill med stålkost på for enkelthets skyld, og behandlet/lakkert opp igjen etterpå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...