Maniac Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 God kveld! Har en M50B25 motor som ikke vil starte. Sitter i en '93 mod E34. Fuelrailen fylles og det er strøm på coilene, men pluggene er knusk tørre og null gnist. Noen som har en formening på hva som kan være galt? -Håkon
Maniac Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Noen må da vite noe? Forslag til ett eller anna?
Snake____1 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Har du kobla riktig på jord\pluss ledningene som er på høyre side av ledningsnettet?
Maniac Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 er det startsperre på den? Det veit jeg faktisk ikke, men den skal vel ikke slå inn så lenge man bruker nøkkel? Triggersensor? Triggersensor? Har du kobla riktig på jord\pluss ledningene som er på høyre side av ledningsnettet? Høyre side av ledningsnettet?
hao Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Det er ikke startsperre på denne bilen. Hva er foranledningen til dette problemet. Har du gjort noen jobb,vask,skift el.
Maniac Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 Jeg kjøpte den sånn.. Det eneste jeg fikk beskjed om var at radiator og bensinpumpe måtte byttes, og det har jeg bytta. Men pumpa får ikke strøm så jeg har lagt opp egen tilførsel med bryter. Så railen fylles, men den får ikke bensin ned på pluggene, for de er tørre. Og pluggene gir ikke gnist(helt nye plugger)
KKise Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Da åpner ikke dysene og coilene tenner ikke med andre ord ? Høres litt ut som du har defekt ECU (hjerne). Om det legger seg dritt i boksen som hjernen er montert i og dreneringshullet tettes fylles boksen og hjernen med vann, altså hjernen blir søppel. Om du har mulighet til å prøve en annen hjerne ville jeg gjort det. En diagnose kan også være en mulighet.
Maniac Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 stemmer Coilene får spenning, hvertfall på den første pluggen, ha'kke målt på resten.. Du kan være inne på no med ecu'n, for den boksen er nemlig full av dritt.. Men kan det være en mulighet at det er noen givere som har tatt kvelden?
KKise Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Tviler egentlig litt, kanskje veivsensor. Jeg ville begynt å feilsøke med styreenheten hvertfall utifra feilene du beskriver
OleA Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /17262.gif nr 18 på bildet
KKise Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/17262.gifnr 18 på bildet Det der er kamsensor.
hao Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Da åpner ikke dysene og coilene tenner ikke med andre ord ?Høres litt ut som du har defekt ECU (hjerne). Om det legger seg dritt i boksen som hjernen er montert i og dreneringshullet tettes fylles boksen og hjernen med vann, altså hjernen blir søppel. Om du har mulighet til å prøve en annen hjerne ville jeg gjort det. En diagnose kan også være en mulighet. Helt enig med KKise. Det er merkelig hvis gnist og bensintilførsel skulle svikte samtidig bare med at en sensor er gåen. Prøv ny hjerne eller ta en diagnose.
lierbimmer Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 jeg vet ikke om dette er tilfelle på bmw, men hjernen skal gi et signal til bensinpumpe releet på andre biler med triggersensor jeg har skrudd på. om triggersensoren/veivsensor er def vil ikke dysene åpne og helle ikke gi gnist. det kan høres ut som hjerne her ja. mulig et dårlig jordingspunkt til hjernen eller strøm. gå over det elektriske med et multimeter og et koblingskjema og sjekk at det kommer strøm til der det skal. hør eventuelt om noen har en annen hjerne du kan prøve med. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå