zandzpider Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Heisann, jeg har kjøpt min første bil (E36 316, 1997). Det er nå på tide med vinterdekk og dekkene mine har _MER_ enn godt nok på mønsterdybde, men ikke fult så mange pigger igjen. Er det noe krav for antall pigger / % ?
2000Touring Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Ingen, så vidt jeg vet om. (kanskje andre vet noe annet). Men du er ikke redd for at når dekka er så gamle(?) og slitte(?) at piggene er borte - at de rett og slett har veeldig dårlig vinteregenskaper? I min verden er jeg ikke bekymret for hva politiet/vegvesenet sier, men sikkerheten betyr alt.
zandzpider Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Planen er selvsagt å kjøpe nye dekk. Men må ha noe å kjøre på imens =)
ole_m7 Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Det er jo ikke påkrevd antall pigger.. Hvordan skulle da piggFRIE hjul vært lov?
zandzpider Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 hehe. Piggdekk uten pigg er dårligere enn piggfrie
DannyRS Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Så lenge de er M/S merka og mønsterdybden er godkjent så tror jeg det er tut og kjør
Hauso Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Det er fordel å ha igjen pigger i piggdekka, da piggdekk uten pigger er way dårligere enn piggfrie med samme mønsterdybde. Men kjør på de i mens, og vær obs på at de kan være dårlige, til du får kjøpt nye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå