Gå til innhold

Bytte veivaksel-giver(litt dyrt?)


JonAn
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til diagnose hos Morris Autohandel Tønsberg, de fant ut at det var feil på veivakselgiver. De ga meg en ca. pris på 4800,-

Er ikke det litt i drøyeste laget for en del som koster 300-400,-? De tok også 950,- for diagnose.

Er dette en jobb man typisk burde ta på merkeverksted?

Det er snakk om en 318I 02 mod. N42 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster vel fort 1000-1500kr den delen der, og mener det er litt jobb og bytte denne også på de motorene

ellers er det en annen sensor jeg tenker på

Den koster 436,25kr på GS og litt billigere fra Koed. Det er riktignok Febi, men orginal kan ikke være 3 ganger så dyr(?)

De har ikke orginal, verken på Koed eller GS, så jeg får ikke sjekka pris på orginal.

ser ikke ut som den verste jobben det..

Dog står det i TIS

Preparatory tasks:

· Remove intake air manifold

Ser ikke helt hvorfor men..

Har stussa litt på det jeg også, de sa på Morris at det var en ganske omfattende jobb. Takk for bilde foresten, har du noe mer som kan være til hjelp kanskje? En DIY eller noe sånt?

Utifra både tis og wds ser det ut som stikket er på sensoren, derfor jeg stusset litt.

Vet ikke hva du mener med tis og wds, men her er hvertfall et bilde av givern: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/97458.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster vel fort 1000-1500kr den delen der, og mener det er litt jobb og bytte denne også på de motorene

ellers er det en annen sensor jeg tenker på

Den koster 436,25kr på GS og litt billigere fra Koed. Det er riktignok Febi, men orginal kan ikke være 3 ganger så dyr(?)

De har ikke orginal, verken på Koed eller GS, så jeg får ikke sjekka pris på orginal.

ser ikke ut som den verste jobben det..

Dog står det i TIS

Preparatory tasks:

· Remove intake air manifold

Ser ikke helt hvorfor men..

Har stussa litt på det jeg også, de sa på Morris at det var en ganske omfattende jobb. Takk for bilde foresten, har du noe mer som kan være til hjelp kanskje? En DIY eller noe sånt?

Utifra både tis og wds ser det ut som stikket er på sensoren, derfor jeg stusset litt.

Vet ikke hva du mener med tis og wds, men her er hvertfall et bilde av givern: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/97458.JPG

TIS er som bmws egen diy. bare ikke nødvendigvis like utdypende som "diy for dummies"

WDS er bare delefilm.

Fant ikke noen diy i farten, men sånn jeg ser det er det bare å slenge seg under bilen, av med motordeksel og se om man kommer til derifra.. ;)

Link til TIS: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Haha, ja av med innsuget er en drittjobb, hadde mitt av ved bytte av veivhusventilen.

Fant en gammel kvittering fra foriige eier på min bil,bytte av 1 stk kamsensor og 2 stk Veivsensor, totalt 1,9 timer.Var ikke så gal timeforbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på å kjøp kopi føler der på den motoren!! Kjøp orginal. Koster 800. Du må løsne innsuget litt, og for å slippe knot Kan du også flytte startern litt, men går uten å gjøre det. Hvis jeg Ikke tar helt feil har m3 yngve en slik motor stående med register havari som har veldig ny sånn sensor. Den går sikkert billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Febi føler? Det er litt seint nå:P hehe! Den er allerede bytta.

Haha, ja av med innsuget er en drittjobb, hadde mitt av ved bytte av veivhusventilen.

Fant en gammel kvittering fra foriige eier på min bil,bytte av 1 stk kamsensor og

2 stk Veivsensor, totalt 1,9 timer.Var ikke så gal timeforbruk?

Var det samme motor som jeg har? N42? De så på Morris at det var en 3 timers jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Febi føler? Det er litt seint nå:P hehe! Den er allerede bytta.
Haha, ja av med innsuget er en drittjobb, hadde mitt av ved bytte av veivhusventilen.

Fant en gammel kvittering fra foriige eier på min bil,bytte av 1 stk kamsensor og

2 stk Veivsensor, totalt 1,9 timer.Var ikke så gal timeforbruk?

Var det samme motor som jeg har? N42? De så på Morris at det var en 3 timers jobb.

318 N42 ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...