Gå til innhold

e39 520IAT - 1997 , Vurderes solgt Rep objekt / delebil.

sayshit
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg bilen for nå 2 mnder siden. Annonsert stod den annmerket med kun defekt gear kasse, men viste seg og være endel mer med bilen. Bilen er blå med blått innteriør, hvite blink lykter rundt hele og org. angle eyes, cd skifter, telefon, cruise control, multifunksjons ratt avtagbart henger feste, senke sett godkjent i vognkort ++

Var lur nok til og skifte det som var av foringer som var defekte før jeg tok meg tid til og gå grundig igjennom resten av bilen.. + hadde olje rens + filter skifte / skiftet plugger, toppdeksel pakkning + div småting..

Ting som jeg vet er feil med bilen, Tannstang lekker, kjøle systemet er umulig og lufte det bare bobler så uten og ha sjekket går jeg ut ifra at det er defekt topp pakkning, eller en minimal sprekk i toppen.. motoren starter fint og sviver greit, går normalt. Når den blir god og varm får jeg varsling om lavt olje trykk noe som ikke er så kult, men kan gi mening ettersom bilen har gått 300 000. ( trykket ligger på 0,8 + /- når den er varm )

Automat kassa som skulle være defekt girer veldig fint og jevnt, helt til man tar kick down på 1 gear, da slurer den seg over på 2 og går i gear med et lite smell, har sjekket oljen på kassa og den er veldig stygg ( grå aktig ) Har kjøpt og vil følge med alt av simmringer til kassa, filter og tettninger, så et olje skift er jo sikkert verdt et forsøk.

Vindus heisene Høyre + Venstre side bak er defekte ( elektriske ) motoren går med wiren er røket.

Planen var og bygge den om til 528ia, noe jeg ser flere på bimmers har gjort, men er satt litt tilbake grunnet skole gang og motivasjons svikt!

Bilen står tørt og fint i garasje, kan legge ut bilder om det er noe interesse for det, følger også med noe service deler som jeg alt har kjøpt til den + en skog med felger 8, stk stål felg m. kapsler + 4 alu 16" med gode dekk ( helt ok, dezent felger ) Har også noe deler liggende fra en e39 520 jeg hadde tidligere.

Er ikke super mann på forum osv, så om jeg svarer for seint eller om det er noe interesse / bud ( åpen for alt av bud ) er det bare sende melding eller ringe 90782524 - Ole Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er forresten ikke eu-godkjent ( skulle vært godkjent august i år )

Ting de kan klage på ved kontroll sånn den står nå er Co ( katalysator var defekt og er fjernet, var tett )

Bremsene har litt rust på seg og tar sikkert ikke jevnt, den lekker fra tannstanga og det er slakk i de to fremre foringene i forstillingen, de følger med. bare ikke skiftet enda.

er skiftet :

Stabstag H + V side foran ( ytre )

Fremre øvre bærearm i bakstilling H + V side

Hjullager V.side bak

Toppdeksel pakkning

Plugger

Følger med :

Nye reimer

Vannpumpe

Drivstoffilter

Filter Automatkasse

Pakkning bunnpanne på kassa

Simmring inn på kassa

Simmring inn på motoren

+ noe brukt om det er interessangt.

Bilen er fullt kjørbar og på skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...