wazzap Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Hei! Jeg trenger litt hjelp her fordi annlegg er ikke min sterke side. Jeg er på jakt etter ny spiller samt bedre lyd til min E46 Touring. Jeg er helt grønn på dette felte så med litt dere ekspertise tror håper jeg kan bli litt klokere på dette området. Per d.d har jeg helt org anlegg, som er helt ok lyd men cd spilleren er jo boss klarer jo ikke spille mp3 en gang. Så jeg er veldig åpen for forslag hva jeg kan gjøre og burde.. Når det gjelder budsjett har ikke satt noe tall fordi jeg aner ikke hvor mye det vil koste meg for å få noe lunde bra lyd så her er jeg åpen for forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Hvis du først skal ha ny spiller, ville jeg kjøpt en med linjeutganger, helst 3 sett. Da har du mulighet til å koble til eksterne forsterkere. En vanlig CD-spiller kan bare drive 4 høyttalere, og ikke spesielt bra Alpine og Pioneer er gode spillere. Slik som 5200SD, 7200SD, 117i, 9887R osv. Skal du bare ha et lite anlegg, så er 2-kanals forsterker, frontsett og CD-spiller det du trenger, samt koblingsmateriell. Det kan være lurt å kjøpe noen dempematter(butyl) for å legge i ytterblekk og innerblekk i dørene som høyttalere monteres i. Det gir mye bedre midbass, og generelt får du mer ut av frontsettet. Dempematter fra f.eks Vibroplast koster vel 8-900kr for 4mm2, det er mer enn nok matter Jeg kjenner noen som jobber i bilstereoforretning, og der ser vi ofte at folk kommer inn og tror at lyd i bilen koster 2-3000 kr. Det gjør det ikke. Uten å ha regnet på det vil jeg tro man fort kommer opp mot 6000 kr. Kan ofte lønne seg å kjøpe brukt bilstereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzap Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 Ja jeg tenkt meg at det ville koste rundt 10 k Men tusen takk for tilbakemelding! Nå har jeg hvertfall en plass å begynne sjekke litt men hva med disse dynain spillerne er dette noe å gå for ? Hadde no vært kjekt gjerne fått navigasjon,bluetooth osv i samme slengen egentlig.Pluss at jeg har sett disse passer jo svært bra inn i bmw'ene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå