Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan være galt?

bilen oppfører seg helt normalt. er en 525ia med m50 motor.

har lukta bensin ei stund, men dette var ei løs klemme, så det er fikset nå.

for mye trykk i systemet?

lmm er det ikke, for bilen hoster og harker når jeg kobler fra denne.

kanskje lambda? noen som kan forklare meg hvor ledningen til denne er koblet til? så jeg kan få koblet ifra å sjekke om det blir noe forskjell på gange.

bilen bruker ca 2 l/mil.

Skrevet

Tilkoblingen sitter ved selve lambdaen rett foran katalysatoren. Er mulig det sitter en kontakt et sted i nærheten av hjernen, men det har jeg ikke kjennskap til. Lambdaen var gåen på min E36 M50B25, opplevde at den brukte opp i mot 2,5l på mila til tider. Men den jagde også en del på tomgang når lambdaen var gåen.

Skrevet
Tilkoblingen sitter ved selve lambdaen rett foran katalysatoren. Er mulig det sitter en kontakt et sted i nærheten av hjernen, men det har jeg ikke kjennskap til. Lambdaen var gåen på min E36 M50B25, opplevde at den brukte opp i mot 2,5l på mila til tider. Men den jagde også en del på tomgang når lambdaen var gåen.

På E34 sitter kontakta til lambdaen på venstre side av motorblokka, ca på midten under innsuget. Denne er da 4pins og rund 8) Hørest ut som et lambda problem ja. Men det kan jo tross alt være Kamsensoren også, er den tungstartet om morgenen?

Evnt. så kunne du jo tatt en diagnose med utlesing av LIVE-data. Da ville du jo sett hva som stemmer å ikke :)

Skrevet

starter på første forsøk hele tiden, var nettopp ute en tur nå, ingen falskluft.

skal prøv å ta av lambdaen og se om det blir noe forskjell. den jager litt smått på tomgang, men går som ei kule når jeg kjører

Skrevet

Finn lambdakontakten, og koble den fra. Så skal du se at det går bedre, men ikke nødvendigvis bra nok. Da bilen går i "nødmodus" Skjedde på e30'en min for et par år siden også. Et godt råd, kjøp orginal lambda, ikke de der universale på biltema osv, det funker sjeldent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...