cossiemk1 Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Noen som kan ha en idè om hvorfor det kommer vann i plugghullene? Bilen begynte å fuske, og gikk på 5 sylindre, og jeg fant ut at det var sylinderen nærmest torpedoveggen. Når jeg tok ut coilen, så jeg at hullet var fullt av vann. Renset opp i dette, og skrudde sammen igjen, og monterte plast-toppdekselet som jeg hadde kjørt uten noen dager pga noe annet. Tenkte vannet hadde kommet oppi der pga plastdekselet ikke var montert. Men i dag begynte den å fuske igjen, og gikk på 5.... Denne gangen var det sylinder nr 2 fra torpedoveggen som var full av vann!! Er snakk om en M50 2liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Ingen?? Dette kan vel ikke være topp-pakning, for den sitter vel ikke så høyt opp..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Ingen?? Dette kan vel ikke være topp-pakning, for den sitter vel ikke så høyt opp..?? Jeg hadde noen tilsvarende vansker på en 320i. Der var plastdekslet på toppen montert,men det manglet en skrue. Etter en motorvask så begynte bilen å fuske. Det viste seg at ett plugghull var fullt av vann,som hadde rent ned der skruen skulle vært. Kommer vannet etter regnvær?Kan det være en lekkasje fra vinduspyleranlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Det kan virke som det fyller seg gradvis. Nå tømte jeg i går, så får vi se hvor lang tid det evt tar før det skjer igjen, været er jo heller ikke helt topp om dagen, men det har bare vært duskregn da. Begge skruene til plastdekselet er der, og dekselene over skruene. Jeg har også tenkt på spylerveske, men ser ikke helt hvordan det kan komme inn under plastdekselet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Mangler du nummer 17 og/eller 14 i linken kan vann følge ledningene til coilene og i værste fall fylle plugghullene. Dette skjer oftest ved motorvask. I ditt tilfelle må det nesten komme av lekkasje på spylervæskes- slange under panseret. Lekkasje på toppdekselpakning vil resultere i olje i plugghullene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 hmm... skal sjekke den nr 17. Nr 14 er der og er hel og fin... Vet at det lekker litt i en spylerslange,men det er helt foran ved lykta, så jeg skjønnerikke helt hvordan det kan komme vann i de to innerste plugghullene da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Når du kjører flyter det luft under panseret som presser vannet mot torpedoveggen. Det blir stoppet av gummipakninga som går på tvers av bilen over torpedoveggen og drypper ned på motoren. Det skal være 4stk av nummer 17, men de to på innsugssiden er de viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå