Hankook Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Det hele startet med at jeg trakk det korte strået hjemme i huset. Kona med e39 touring. Jeg med en forbanna caddy, i og for seg "fornuftig", meeen det hjelper ikke da jeg ikke er særlig fornuftig i utgangspunktet. Jeg fant ut jeg vil ha en bruksbil, som jeg ikke misslikte, valge ble da en velholdt og rimlig uskrudd 325ia cab med følgende utstyrsliste: Vehicle information VIN long WBABJ61020JC59378 Type code BJ61 Type 325I (EUR) Dev. series E36 © Line 3 Body type CABRIO Steering LL Door count 2 Engine M50 Cubical capacity 2.50 Power 141 Transmision HECK Gearbox AUT Colour BOSTONGRUEN METALLIC (275) Upholstery LEDER CASUAL/BEIGE (P7SN) Prod. date 1994-12-08 Order options No. Description 240 LEATHER STEERING WHEEL 243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 296 LT/ALY WHEELS/CLASSIC 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 380 HARDTOP PREPARATION 392 SOFTTOP DARK GREEN 395 ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM 398 SOFTTOP OPERATION, ELECTRO-HYDRAULIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 438 WOOD TRIM 440 NON-SMOKER PACKAGE 473 ARMREST, FRONT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 529 MICRO FILTER 537 PARK VENTILATION 540 CRUISE CONTROL 554 ON-BOARD COMPUTER 570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY 658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS 704 M SPORT SUSPENSION 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 801 GERMANY VERSION 900 APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV 982 HARDTOP IN BODY COLOR Noen bilder av bilen før og rett etter jeg kjøpte den: Deler som er Bestilt / Motatt Deler som er Montert. - Supersport 60/30 senkesett. - M3 leppe til fangeren. - Gt leppe. - Baklykter med smoked blink. - Mørke tåkelykter fra GS - M3 ratt - Ny M3 framfanger til sommeren med M3 GT look leppe. - Instrumentringer - Forsterket tornlager bak - 88C Termostat - Nye lyktesenkere med forhåpentligvis bedre passform - Sore nyrer - Gulvmatter med ///M logo - M3 speil - Panser BH - Gule tåkelys - Smoked klarglass tåkelys - Orginale framlykter - Hvit blinklys framme - GT splittere Slik er det foreløpig. Planen videre er: - Andre felger ( usikker ) - Bygge sugemotor innen sommeren 2013 - Bygge om til manuell iløpet av 2012 - ///M innstegslister - Skifte alle foringer til powerflex - Nye framskjermer da de jeg har er bulkete - Valse samtlige hjulbuer - Coilovers type K-sport/D2 etc. - Sort vader interiør med sort dashbord,gulvteppe o.l. - Justerbare topplager - Bytte alt av foringer/kuler og ledd. - Montere ny diff med brems Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 ser MYE bedre ut med de "nye" hjula Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Noen som har noen tips om hvilken dekk dim jeg kan bruke på:¨ 9*17" ET25 og 8*17 ET 30 Jeg tenkte følgende: 215/45-17 på 9" felg. 195/40/17 på 8" felg. Må muligens space ut framfelgen med dette oppsettet. Noen som har en formening? og hvordan blir det i forhold til orginal rullediameter + - 5%? Er det noen her som har kjørt med 60/40 senk med GT leppa? Hvor mye klaring kan jeg forvente det blir? Andre tips om hva jeg bør gjøre med bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Da var Senkesettet montert framme, fikk ikke tid til og montere det bak samtidig ettersom jeg også må bruke bilen daglig. Skal montere bak iløpet av uka. Deretter en timebestilling for 4hjuls kontroll og lysjusteringskontroll. Noen her som har godkjent 60/30mm senk? Tenkte jeg kunne føre inn felger også i vognkortet, 8,5*18" felger. Er det noen her som har godkjent dette i vognkortet sammen med 60/30 senk? Ett lite spørsmål til slutt. Hvor på bilen finner jeg understells nummeret? Jeg vet hvor mye jeg liker bilder selv, så jeg legger ved ett lite bilde jeg var ute og tok av den slik den står nå: Bilen mangler ett tåkelys, pga. det datt ut og sprakk. nye er selvsagt på vei. Fangeren skal også lakkerest, men det blir ikke før til våren en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Tviler på du må space ut noe med det innpresset der, originalt er vel ET40-50 en plass. Så med det oppsettet der vil nok trenge litt valsing med 60/30 senk om jeg ikke tar helt feil. Du vil nok trenge litt dekkstrekk også Understellsnummeret finner du på dempertårnet på førersiden under panseret. Bilen ser veldig bra ut! Ser ut som den får den omsorgen den fortjener Hva jeg ville gjort ellers med den er originale lykter, oransje blinklys og nye skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Jeg vet at felgen bygger mer ut enn med orginalt innpress, men jeg tenkte at med 195/45 dekk så vil det bli veldig mye dekkstrekk, uten at jeg skal si dette sikkert. Time will show. Så etter understellsnummeret i går kveld, men fant det ikke da, kun klisterlappen med fargekode o.l. Omsorg og oppgraderinger skal bilen få i massevis. Oransje blink lys blir ikke montert, men orginale lykter og nye skilt blir montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 ser lovende ut dette. Satsa påat du jobber fortere enn meg...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 hehehe, er et lite hopp fra "fornufti" caddy til e36 cab pen bil da ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Gratulerer med flott cab og ikke minst velkommen i "lav bmw med taket nede" klubben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 9, 2011 Forfatter Share Skrevet November 9, 2011 ser lovende ut dette. Satsa påat du jobber fortere enn meg...hehe At det går fortere her på bruket kan jeg garantere. hehehe, er et lite hopp fra "fornufti" caddy til e36 cab pen bil da ! Er jo ikke så store forandringen, forbruk fra 0,5l diesel pr mil til 1,3l bensin pr min. Uten om det har jeg jo går fra en 2 seter til 4 seter Gratulerer med flott cab og ikke minst velkommen i "lav bmw med taket nede" klubben Takk. Monterte senkesettet bak igår. Dette var jo grei skuring, bilen ble faktisk litt høyere en med M understellet. Finner IKKE chassinummeret noen plass jeg:-S Demper torn: Dette står mellom dempertorn og skjerm på passasjersiden. Kan det være nok? Fin Høyde foran da: Bildene er tatt med mobil, da jeg ikke springer rundt med annet kamera til vanlig. Til slutt tenkte jeg dere kan få se denne lille mopeden til en kamerat med 150ccm motor og MASSE oppgraderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Svenna sin moped? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 10, 2011 Forfatter Share Skrevet November 10, 2011 Svenna sin moped? Ja det er det. En liten update: Monterte igår GT leppa, M3 ratt og nye baklykter: Ett lite motorbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 10, 2011 Share Skrevet November 10, 2011 Ble bra lav nå! Å det blei veldig bra med M3 rattet og lyktene også. Well done Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 11, 2011 Forfatter Share Skrevet November 11, 2011 En liten pause med innkjøp nå. Sier meg ferdig for året. Hva synes folket. Lite skilt på siden eller normalt skilt i midten? Ett bilde jeg måtte ta utenfor butikken, er i grense land lav i fronten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 det ser bra ut, fin sommerbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå