Gå til innhold

E36 325ia Stance Cab.


Hankook
 Share

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg trakk det korte strået hjemme i huset.

Kona med e39 touring.

Jeg med en forbanna caddy, i og for seg "fornuftig", meeen det hjelper ikke da jeg ikke er særlig fornuftig i utgangspunktet.

Jeg fant ut jeg vil ha en bruksbil, som jeg ikke misslikte, valge ble da en velholdt og rimlig uskrudd 325ia cab med følgende utstyrsliste:

Vehicle information

VIN long WBABJ61020JC59378

Type code BJ61

Type 325I (EUR)

Dev. series E36 ©

Line 3

Body type CABRIO

Steering LL

Door count 2

Engine M50

Cubical capacity 2.50

Power 141

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour BOSTONGRUEN METALLIC (275)

Upholstery LEDER CASUAL/BEIGE (P7SN)

Prod. date 1994-12-08

Order options

No. Description

240 LEATHER STEERING WHEEL

243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

296 LT/ALY WHEELS/CLASSIC

314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

380 HARDTOP PREPARATION

392 SOFTTOP DARK GREEN

395 ROLL-BAR PROTECTION SYSTEM

398 SOFTTOP OPERATION, ELECTRO-HYDRAULIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

438 WOOD TRIM

440 NON-SMOKER PACKAGE

473 ARMREST, FRONT

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

529 MICRO FILTER

537 PARK VENTILATION

540 CRUISE CONTROL

554 ON-BOARD COMPUTER

570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY

658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS

704 M SPORT SUSPENSION

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

801 GERMANY VERSION

900 APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV

982 HARDTOP IN BODY COLOR

Noen bilder av bilen før og rett etter jeg kjøpte den:

24_2088429488.jpg

24_-1889282051.jpg

24_1222635873.jpg

24_-975509981.jpg

20111021_115600.jpg

20111023_183225.jpg

20111023_183358.jpg

20111103_174022.jpg

20111103_174011.jpg

Deler som er Bestilt / Motatt

Deler som er Montert.

- Supersport 60/30 senkesett.

- M3 leppe til fangeren.

- Gt leppe.

- Baklykter med smoked blink.

- Mørke tåkelykter fra GS

- M3 ratt

- Ny M3 framfanger til sommeren med M3 GT look leppe.

- Instrumentringer

- Forsterket tornlager bak

- 88C Termostat

- Nye lyktesenkere med forhåpentligvis bedre passform

- Sore nyrer

- Gulvmatter med ///M logo

- M3 speil

- Panser BH

- Gule tåkelys

- Smoked klarglass tåkelys

- Orginale framlykter

- Hvit blinklys framme

- GT splittere

Slik er det foreløpig.

Planen videre er:

- Andre felger ( usikker )

- Bygge sugemotor innen sommeren 2013

- Bygge om til manuell iløpet av 2012

- ///M innstegslister

- Skifte alle foringer til powerflex

- Nye framskjermer da de jeg har er bulkete

- Valse samtlige hjulbuer

- Coilovers type K-sport/D2 etc.

- Sort vader interiør med sort dashbord,gulvteppe o.l.

- Justerbare topplager

- Bytte alt av foringer/kuler og ledd.

- Montere ny diff med brems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har noen tips om hvilken dekk dim jeg kan bruke på:¨

9*17" ET25

og

8*17 ET 30

Jeg tenkte følgende: 215/45-17 på 9" felg.

195/40/17 på 8" felg.

Må muligens space ut framfelgen med dette oppsettet.

Noen som har en formening?

og hvordan blir det i forhold til orginal rullediameter + - 5%?

Er det noen her som har kjørt med 60/40 senk med GT leppa?

Hvor mye klaring kan jeg forvente det blir?

Andre tips om hva jeg bør gjøre med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Senkesettet montert framme, fikk ikke tid til og montere det bak samtidig ettersom jeg også må bruke bilen daglig.

Skal montere bak iløpet av uka. Deretter en timebestilling for 4hjuls kontroll og lysjusteringskontroll.

Noen her som har godkjent 60/30mm senk?

Tenkte jeg kunne føre inn felger også i vognkortet, 8,5*18" felger.

Er det noen her som har godkjent dette i vognkortet sammen med 60/30 senk?

Ett lite spørsmål til slutt. Hvor på bilen finner jeg understells nummeret?

Jeg vet hvor mye jeg liker bilder selv, så jeg legger ved ett lite bilde jeg var ute og tok av den slik den står nå:

20111108_081347.jpg

Bilen mangler ett tåkelys, pga. det datt ut og sprakk. nye er selvsagt på vei.

Fangeren skal også lakkerest, men det blir ikke før til våren en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du må space ut noe med det innpresset der, originalt er vel ET40-50 en plass. Så med det oppsettet der vil nok trenge litt valsing med 60/30 senk om jeg ikke tar helt feil. Du vil nok trenge litt dekkstrekk også :)

Understellsnummeret finner du på dempertårnet på førersiden under panseret.

Bilen ser veldig bra ut! Ser ut som den får den omsorgen den fortjener ;)

Hva jeg ville gjort ellers med den er originale lykter, oransje blinklys og nye skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at felgen bygger mer ut enn med orginalt innpress, men jeg tenkte at med 195/45 dekk så vil det bli veldig mye dekkstrekk, uten at jeg skal si dette sikkert. Time will show.

Så etter understellsnummeret i går kveld, men fant det ikke da, kun klisterlappen med fargekode o.l.

Omsorg og oppgraderinger skal bilen få i massevis.

Oransje blink lys blir ikke montert, men orginale lykter og nye skilt blir montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser lovende ut dette. Satsa påat du jobber fortere enn meg...hehe

At det går fortere her på bruket kan jeg garantere.

hehehe, er et lite hopp fra "fornufti" caddy til e36 cab :lol:

pen bil da ! :D

Er jo ikke så store forandringen, forbruk fra 0,5l diesel pr mil til 1,3l bensin pr min.

Uten om det har jeg jo går fra en 2 seter til 4 seter :wink:

Gratulerer med flott cab og ikke minst velkommen i "lav bmw med taket nede" klubben :applause:
Takk. :D

Monterte senkesettet bak igår. Dette var jo grei skuring, bilen ble faktisk litt høyere en med M understellet.

Finner IKKE chassinummeret noen plass jeg:-S

Demper torn:

20111108_211919.jpg

20111108_211926.jpg

Dette står mellom dempertorn og skjerm på passasjersiden. Kan det være nok?

20111109_092157.jpg

Fin Høyde foran da:

20111108_025925.jpg

Bildene er tatt med mobil, da jeg ikke springer rundt med annet kamera til vanlig.

Til slutt tenkte jeg dere kan få se denne lille mopeden til en kamerat med 150ccm motor og MASSE oppgraderinger.

20111108_203721.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...