flonoen Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Kjøpte meg en godkjent ombygd 3.0 M3 av en hyggelig kar her på bimmers for noen uker siden. Tenkte mekke meg en prosjekttråd om den, selv om det ikke blir de største modifikasjonene på denne. Greit å ha en plass å utveksle ideer og meninger iallefall! Planer for vinteren: Effektanlegg, snuser på Eisenmann Sport eller Race (bakre del bare). Sport er jo greit for å få det godkjent, men lyd er gøy så har litt lyst på race også! KN filter Muligens nye felger Bytte bremseskiver framme, mistenker kast i skive Med tida er det flere ting som hadde vert fint å fått på plass, m3-vinge, ny lakk og coilovers blant annet. Ser ganske sliten ut i lakken som den er, mye små riper flere plasser på bilen, og en del steinsprut på panseret. Vurderer å få bilen gått over av en dyktig detailer til våren, om det går an å få gjort noe med lakken på det viset. Om ikke blir kanskje ny lakk aktuelt. Isåfall i original bmw-farge. Frister litt med british racing green, men den er vel forbeholdt M3GT? Kom vanlige M3'er i denne fargen? Coilover-verdenen er jeg helt ukjent med, kunne tenkt meg noe stivt med variabel senk på, som passer til både banekjøring og vestlandsasfaltkjøring. KW variant 2 kanskje, er disse dyre satt opp mot tilsvarende produkt i markedet? Noen som har litt erfaringer å dele rundt dette? Vil ha noen runder på ringen med denne, samt håper jeg å få deltatt på litt banekjøring her i Norge også. Nokre bilete lyt te! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Gratulerer med knalltøff M3 Syns bilen hadde en veldig pen og clean look. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort mye med den. ///M Contour-felgene er jo veldig pene. Har bilen M3 sideskjørt? Vanskelig å se på bilde ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Ser ut til å kunne bli en flott M3. Kjøpte selv KW V2 som jeg skulle ha på en 325 turbo, men motor gikk til helvete og nå skal bilen ribbes og bygges for banebruk...når garasjen er ferdig. Fikk aldri testet KW'ene på bil, men dem kan jo justeres både i høyde og stivhet og det er jo ikke feil. Skal jo også være Gode coilovers. Men kostet vel en 12 lapper pluss frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Gratulerer med knalltøff M3 Syns bilen hadde en veldig pen og clean look. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort mye med den. ///M Contour-felgene er jo veldig pene. Har bilen M3 sideskjørt? Vanskelig å se på bilde ihvertfall. Utseendemessig blir det ikke gjort noe forandringer nei, bortsett fra som sagt en touchup av lakk, samt muligens nye felger. Litt lyst på vinge òg, med (hald deg fast!) slik flipp opp som e30m3 sport evo har. I så fall blir det å ha to forskjellige bakluker, slik at eg kan bytte til bakluke med vinge når eg skal til ringen og lignande. Holde den original i det daglige. Contour-felgene er jo pene, men kunne heller tenkt meg disse motorsport-felgene, er det doublespoke de heter? Ellers har jeg sett litt på Weichers S1, Speedline Corsa Marmora grå eller hvit, eller bbs ch-r. Ch-r er jo sinnsykt stilige felger, men de koster sikkert noen kroner også. Hvite felger er risky, passer vel bedre på Delta HF Integrale, men synst det ser tøft ut. Sideskjørt har den, om det er M3 sideskjørt vet jeg ikke. Iallefall med disse rundingene til jekk. Likt skjørt som denne: http://forums.pelicanparts.com/uploads3 ... 262455.jpg Ser ut til å kunne bli en flott M3.Kjøpte selv KW V2 som jeg skulle ha på en 325 turbo, men motor gikk til helvete og nå skal bilen ribbes og bygges for banebruk...når garasjen er ferdig. Fikk aldri testet KW'ene på bil, men dem kan jo justeres både i høyde og stivhet og det er jo ikke feil. Skal jo også være Gode coilovers. Men kostet vel en 12 lapper pluss frakt. Hvordan blir KW clubsport opp mot Variant 2? Mer ekstremt? Hva er det som går mest av coilovers på biler her i landet som blir brukt til litt lett banekjøring men mest vanlig kjøring på kjip asfalt? H&R, Spax, Bilstein og flere har vel sikkert kurrante produkt også. Spax RSX for eksempel ligger på 725 pund på nettet. Står at det er til M3 3.2, men fra 92modell til 99modell, så må vel passe 3.0 også. Hvor mye er forskjellig på 3.0 og 3.2? Bare motor og gir, eller bremser og oppheng og mye annet også? Får man med Tüv-papirer med KW variant 2, så det kan bli godkjent med settet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 tøff m3! grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Var denne fra stord? Flotte bil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Takk for det superturbodiesel, og det stemmer daigzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Høres ut som bra planer du har med bilen Skal selv gå til innkjøp av ///M Double Spoke i vinter. Syns disse felgene er utrolig pene på E36. Vet ikke om jeg hadde byttet ut hvis jeg hadde hatt Contour. Syns kanskje Double Spoke er hakket penere / kulere på E36. Double Spoke heter de første felgene du har bilde av i posten over her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Fin bil. Ønsker du noen bmw csl 18" felger, kan vi bytte likt med m-contour felgene. Bor jo i Bergen og ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Thewiz: mye må du ut med for doublespoke? Original eller replica? Saukjan eller akjan? Joher: tenkte meg noen andre felger enn csl, men om jeg bytter kan det jo gjerne hende jeg selger disse. Strøkne er de ikke, skal få lagt ut noen bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Replica hadde jeg ikke vurdert engang, ihvertfall ikke hvis jeg hadde hatt M3. Originale Double Spoke får du for rundt 5000 kroner. Er ikke snakk om mer. De jeg har sett på har prisen variert fra 4500 - 6000. Du kan jo også bestille fra england. Jeg har vurdert disse her, ikke helt strøkne men rimelig pris. Frakt tror jeg lå på 155 pund. http://www.bmautosport.co.uk/showroom/p ... 23_155_124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Enig i det, replica utgår. Trodde det kosta mer med ekte saker jeg. 5k er jo absolutt ikke ille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Kan få kjøpe mine BBS CH 19x8,5" når jeg har renovert de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 19" blir litt stort, tenkte 18" i grunn. Hvor mange grunker skal du i så fall ha for de? Det huset som bolten til viskosekoblingen (vifta) står på, er det servoen? Ser det er noe ubalanse i hjulet som reima går over, og lager litt stygg skrapelyd også. Kviner i reima av og til. Hva er det den reima driver? Dynamo, vannpumpe, servo? Mye jobb å bytte den pumpa? Står fire små bolter inn frammefra, er det bare av med disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Da har vannpumpa røke på bilen, og vurderer nå å kjøpe ny original (3500kr), ny uoriginal (800kr) eller brukt original (900kr). Er jo greit å legge noen kroner i skikkelige deler på en m3, men samtidig er det jo "bare" en vannpumpe, hvor mye kan en uoriginal produsent fucke opp en sånn en? Hvor mye jobb er det å bytte denne? Disse fire boltene som står inn fra fronten på reimhjulet, er de så lange at de tar borti radiatoren når jeg skal få de av? Og hvordan er selve pumpa festet? Finner ikke tegning over dette på gsbildeler, noen som vet hvor jeg finner det? bmw-E30: Jeg må jo ha vert full når jeg skrev det over her, 19" er jo tøft. Har du bilder og prisantydning på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå