Gå til innhold

E36 M3 3.0 '95


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en godkjent ombygd 3.0 M3 av en hyggelig kar her på bimmers for noen uker siden. Tenkte mekke meg en prosjekttråd om den, selv om det ikke blir de største modifikasjonene på denne. Greit å ha en plass å utveksle ideer og meninger iallefall!

Planer for vinteren:

Effektanlegg, snuser på Eisenmann Sport eller Race (bakre del bare). Sport er jo greit for å få det godkjent, men lyd er gøy så har litt lyst på race også!

KN filter

Muligens nye felger

Bytte bremseskiver framme, mistenker kast i skive

Med tida er det flere ting som hadde vert fint å fått på plass, m3-vinge, ny lakk og coilovers blant annet.

Ser ganske sliten ut i lakken som den er, mye små riper flere plasser på bilen, og en del steinsprut på panseret. Vurderer å få bilen gått over av en dyktig detailer til våren, om det går an å få gjort noe med lakken på det viset. Om ikke blir kanskje ny lakk aktuelt. Isåfall i original bmw-farge. Frister litt med british racing green, men den er vel forbeholdt M3GT? Kom vanlige M3'er i denne fargen?

Coilover-verdenen er jeg helt ukjent med, kunne tenkt meg noe stivt med variabel senk på, som passer til både banekjøring og vestlandsasfaltkjøring. KW variant 2 kanskje, er disse dyre satt opp mot tilsvarende produkt i markedet? Noen som har litt erfaringer å dele rundt dette? Vil ha noen runder på ringen med denne, samt håper jeg å få deltatt på litt banekjøring her i Norge også.

Nokre bilete lyt te!

j6wf0a2p9mw0yl7jky2z_thumb.jpg rd6bgrdm9upevo6220bw_thumb.jpg 3v2glvnalv9h6r16xms3_thumb.jpg 8cufnnz2tpz8qf15x9hv_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med knalltøff M3 :)

Syns bilen hadde en veldig pen og clean look. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort mye med den. ///M Contour-felgene er jo veldig pene. Har bilen M3 sideskjørt? Vanskelig å se på bilde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å kunne bli en flott M3.

Kjøpte selv KW V2 som jeg skulle ha på en 325 turbo, men motor gikk til helvete og nå skal bilen ribbes og bygges for banebruk...når garasjen er ferdig. Fikk aldri testet KW'ene på bil, men dem kan jo justeres både i høyde og stivhet og det er jo ikke feil. Skal jo også være Gode coilovers. Men kostet vel en 12 lapper pluss frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knalltøff M3 :)

Syns bilen hadde en veldig pen og clean look. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort mye med den. ///M Contour-felgene er jo veldig pene. Har bilen M3 sideskjørt? Vanskelig å se på bilde ihvertfall.

Utseendemessig blir det ikke gjort noe forandringer nei, bortsett fra som sagt en touchup av lakk, samt muligens nye felger. Litt lyst på vinge òg, med (hald deg fast!) slik flipp opp som e30m3 sport evo har. I så fall blir det å ha to forskjellige bakluker, slik at eg kan bytte til bakluke med vinge når eg skal til ringen og lignande. Holde den original i det daglige.

Contour-felgene er jo pene, men kunne heller tenkt meg disse motorsport-felgene, er det doublespoke de heter? Ellers har jeg sett litt på Weichers S1, Speedline Corsa Marmora grå eller hvit, eller bbs ch-r. Ch-r er jo sinnsykt stilige felger, men de koster sikkert noen kroner også. Hvite felger er risky, passer vel bedre på Delta HF Integrale, men synst det ser tøft ut.

c3dsyt136frto5id5p3r_thumb.jpg u1esx5j9ru1c063jiv2b_thumb.jpg wuh1m1m8grsud8592w7x_thumb.jpg

Sideskjørt har den, om det er M3 sideskjørt vet jeg ikke. Iallefall med disse rundingene til jekk. Likt skjørt som denne: http://forums.pelicanparts.com/uploads3 ... 262455.jpg

Ser ut til å kunne bli en flott M3.

Kjøpte selv KW V2 som jeg skulle ha på en 325 turbo, men motor gikk til helvete og nå skal bilen ribbes og bygges for banebruk...når garasjen er ferdig. Fikk aldri testet KW'ene på bil, men dem kan jo justeres både i høyde og stivhet og det er jo ikke feil. Skal jo også være Gode coilovers. Men kostet vel en 12 lapper pluss frakt.

Hvordan blir KW clubsport opp mot Variant 2? Mer ekstremt? Hva er det som går mest av coilovers på biler her i landet som blir brukt til litt lett banekjøring men mest vanlig kjøring på kjip asfalt? H&R, Spax, Bilstein og flere har vel sikkert kurrante produkt også. Spax RSX for eksempel ligger på 725 pund på nettet. Står at det er til M3 3.2, men fra 92modell til 99modell, så må vel passe 3.0 også. Hvor mye er forskjellig på 3.0 og 3.2? Bare motor og gir, eller bremser og oppheng og mye annet også?

Får man med Tüv-papirer med KW variant 2, så det kan bli godkjent med settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bra planer du har med bilen :)

Skal selv gå til innkjøp av ///M Double Spoke i vinter. Syns disse felgene er utrolig pene på E36. Vet ikke om jeg hadde byttet ut hvis jeg hadde hatt Contour. Syns kanskje Double Spoke er hakket penere / kulere på E36. :)

Double Spoke heter de første felgene du har bilde av i posten over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thewiz: mye må du ut med for doublespoke? Original eller replica? Saukjan eller akjan?

Joher: tenkte meg noen andre felger enn csl, men om jeg bytter kan det jo gjerne hende jeg selger disse. Strøkne er de ikke, skal få lagt ut noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Replica hadde jeg ikke vurdert engang, ihvertfall ikke hvis jeg hadde hatt M3. Originale Double Spoke får du for rundt 5000 kroner. Er ikke snakk om mer. :) De jeg har sett på har prisen variert fra 4500 - 6000.

Du kan jo også bestille fra england.

Jeg har vurdert disse her, ikke helt strøkne men rimelig pris. Frakt tror jeg lå på 155 pund.

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/p ... 23_155_124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19" blir litt stort, tenkte 18" i grunn. Hvor mange grunker skal du i så fall ha for de?

Det huset som bolten til viskosekoblingen (vifta) står på, er det servoen? Ser det er noe ubalanse i hjulet som reima går over, og lager litt stygg skrapelyd også. Kviner i reima av og til. Hva er det den reima driver? Dynamo, vannpumpe, servo? Mye jobb å bytte den pumpa? Står fire små bolter inn frammefra, er det bare av med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vannpumpa røke på bilen, og vurderer nå å kjøpe ny original (3500kr), ny uoriginal (800kr) eller brukt original (900kr). Er jo greit å legge noen kroner i skikkelige deler på en m3, men samtidig er det jo "bare" en vannpumpe, hvor mye kan en uoriginal produsent fucke opp en sånn en?

Hvor mye jobb er det å bytte denne? Disse fire boltene som står inn fra fronten på reimhjulet, er de så lange at de tar borti radiatoren når jeg skal få de av? Og hvordan er selve pumpa festet? Finner ikke tegning over dette på gsbildeler, noen som vet hvor jeg finner det?

bmw-E30: Jeg må jo ha vert full når jeg skrev det over her, 19" er jo tøft. Har du bilder og prisantydning på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...