ElStellino Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Jeg er virkelig lei meg, jeg vet ikke norsk og jeg prøver å skrive dette innlegget i translate.google, håper jeg det vil ha noen mening. Jeg vil legge til den engelske beskrivelsen også, som det definitivt har mye mer fornuftig. Hvis dette innlegget er seriøst dårlig skrevet kan du gjerne beskjed meg med rettelser! Takk! Etter lang tid bestemte jeg meg for å selge min 320is. Jeg elsker det, men å være realistisk fikk meg til å tenke at hvis det fortsetter sånn vil det fortsette å sitte på 4 aksel stands. Hvis du ikke vet hva modellen er, sjekk på linken nedenfor: http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10 Hvis du ikke vil lese, kort sagt er det en 325i kroppen med en detuned 2 liter motor fra E30 M3 2.3 med en effekt på 192bhp @ 6900 rpm. Samme individ throttle organer, samme close-ratio Getrag 265 / 5 dogleg girkasse, samme 25% LSD, men med en kortere ratio (3.46:1). Hvis du bestiller ting bare søke etter M3 deler, ettersom de er de samme. Jeg vet allerede at ofte oppfatning er at en 325i er bedre fordi billigere, men det virker ikke sånn... forlater til side 22bhp at en større motor var ikke i stand til å produsere fra lager, er dette en helt annen revvy, sporty og mer edel motor, super klar i enhver omstendighet, koblet til en enda mer utrolig girkasse. De samme motorblokk og girkasse ble brukt i DTM til å produsere strøm utganger i regionen 400hp. Med andre ord er det som å sammenligne en 1986 M3 til en 325i ... Etter fem år siden 'er' har vært lagret i et tørt og mørkt kjelleren i en bobil / campervan lagringsanlegg, og fra tid til annen renset, kontrollert, og begynte. Grunn av lagring er at jeg flyttet fra Verona (der bilen) til London, og 5 måneder siden jeg flyttet i stedet til Kaunas i Litauen. Bilen har alltid vært garaged, ingen rust, bærer den fremdeles sin originale malingen dermed forvente noen små riper. Nesten alt er nytt, for lite plass å liste alt. Men hvis jeg ser interesse vil jeg begynne å lage en liste. Top penger (og tid) gikk på denne bilen, og ingenting som må gjøres for å kunne bruke den. Kort, fikk hun girkassen renoverte ett år før lagring på grunn av en bråkete peiling, samtidig ny Sachs clutch kit, slave sylinder, og nye olje i girkassen og diff. Nye dempere, nye dekk (de er bokstavelig talt 300km gamle) nye wishbones, og nye bremser (Zimmermann perforerte plater + Ate pads) alle rundt. Innvendig har det nylig blitt oppusset: 4 sportsseter i stoff i meget god stand, med 4 nakkestøtter og armlenet bak: ingen rips, slitasje eller tårer. Den har få glitches (hovedsakelig kroppen), men de er motvirket av mengden / sjeldenhet av reservedeler i bagasjerommet. Jeg vil legge ut en liste og noen bilder av delene hvis jeg ser interesse. Det er en ikke-røyker bil og de andre to tidligere eierne var ikke-røykere også. Opprinnelig var det å tilhøre en dame som ble født i 1935, deretter til en venn av meg 12 år senere, som holdt det for et år, og deretter solgte det til meg i 2003. Vi var begge født i 1972, derfor er vi ikke barn. Såvidt jeg vet det aldri har vært involvert i bilulykker, og motoren går lykkelig. Den har elektrisk takluke og aircondition. Det ble født naken, men jeg fikk med tiden hele M-Technic 2 Aero-pakke: alt er i veldig god stand en del fra front spoiler / Valance, som kom fra en annen bil før jeg lagret 'er' og jeg aldri fikk tid til å male det. På innsiden sportssetene har vært montert, har ingen av dem rips, slitasje eller tårer. I bagasjerommet er det andre 2 eksterne supplerer skum kit for førersetet og en er helt ny fortsatt i BMW posen. Den svarte vinyl hodet fôr er til stede, men må monteres (hvis man ønsker), som OBC2 kit (på engelsk). Skinn ratt og girkule er originalen av bilen. Som sagt allerede nye 205/55R15 dekk (Bridgestone Potenza foran / Toyo T1R bak) på BMW / BBS Stil 5 i 15 ", nye 74Ah batteri i 2009. Hun er klar til å gå. Prisen er £10000 (90000kr circa) eller svært nær tilbudet. Ingen dum tilbud, vennligst: la oss spare hverandres gang, takk. noen bilder for dere: 131,333Km Nyttige oljemåler stedet for den dumme BMW econometer. Bilen har aldri vært ansett varm da dette nål ikke flytte, og indikerer en varm temperatur. (opprinnelige: Useful oil gauge instead of the stupid BMW econometer. The car has never been considered warm since this needle didn't move and indicate a warm temperature.) Denne plassen ser svært skittent, men det er ikke. Mirakler av blitsen. I alle fall er det denne delen av møbeltrekk i bagasjerommet som reserve (opprinnelige:This seat looks excessively dirty but it's not. The miracles of the flash. In any case there is this part of upholstery in the boot as a spare.) Nye Continental belter (opprinnelige: New Contitech belts) Verktøy: Plugghetter er ikke der fordi bilen ikke har det når jeg fikk den. Jeg fant med tiden en 16mm BMW socket som ble altfor kort som motoren hodet er massive, så jeg sveiset en bolt for å gjøre den lengre og bruke den. Som det så pent poo og det ikke passer i skuffen uansett er det ikke der. Det er sammen med bilen jack. (opprinnelige: Tools: the spark plug socket isn't there because the car didn't have it when I got it. I found with the time a 16mm BMW socket which was too short as the engine head is massive, so I welded a bolt to make it longer and use it. As it looked pretty poo and it doesn't fit in the tray anyway it is not there. It's together with the car jack.) Front støtdempere og Eibach Pro-Kit fjærer (opprinnelige: Front shock absorbers and Eibach Pro-Kit springs) Bakre Zimmermann plater (front som er de samme). [opprinnelige] When the discs were changed also new shoes for the handbrake were fitted Og jeg glemte en viktig ting: kommer fra Sør-Europa denne bilen ikke kjenner betydningen av ordet RUST! (opprinnelige: And I forgot one important thing: coming from southern Europe this car doesn't know the meaning of the word RUST!) Hvis dette innlegget er seriøst dårlig skrevet kan du gjerne beskjed meg med rettelser! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElStellino Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 After long time I decided to sell my 320is. I love it, but being realistic made me think that if it continues like that it will continue sitting on 4 axle stands. If you don't know what model is, please check at the link below: http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10 If you don't want to read, in short it is a 325i body with a detuned 2 litres engine from the E30 M3 2.3 with a power output of 192bhp @ 6900 rpm. Same individual throttle bodies, same close-ratio Getrag 265/5 dogleg gearbox, same 25% LSD, but with a shorter ratio (3.46:1). If you order stuff just search for M3 parts, as they are the same. I know already that often the opinion is that a 325i is better because cheaper, but it doesn't work like that.. leaving aside the 22bhp that a bigger engine wasn't capable to produce from stock, this is a totally different revvy, sporty and more noble engine, super ready in any circumstance, coupled to an even more incredible gearbox. The same engine block and gearbox were used in DTM to produce power outputs in the region of 400hp. In other words it is like comparing a 1986 M3 to a 325i... Since 5 years ago the 'is' has been stored in a dry and dark basement in a motorhome/campervan storage facility, and from time to time cleaned, checked, and started. Reason of the storage is that I moved from Verona (where the car is) to London, and 5 months ago I moved instead to Kaunas, in Lithuania. The car has always been garaged, no rust, it still wears its original paint hence expect few little scratches. Almost everything is new, too little space to list everything. But if I see interest I will start making a list. Top money (and time) went on this car, and nothing needs to be done in order to use it. Briefly, she got the gearbox refurbished one year prior to the storage due to a noisy bearing; at the same time new Sachs clutch kit, slave cylinder, and new oil in the gearbox and diff. New shocks, new tyres (they are literally 300km old) new wishbones, and new brakes (Zimmermann perforated discs + Ate pads) all around. Inside it has just been refurbished: 4 sport seats in cloth in very good condition, with 4 headrests and rear armrest: no rips, wear or tears. It has few glitches (mainly body), but they are offset by the quantity/rarity of spare parts in the boot. I will post a list and some pictures of the parts if I see interest. It is a non-smoker’s car and the other 2 previous owners were non-smokers too. Originally it was belonging to a lady who was born in 1935, then to a friend of mine 12 years later, who kept it for a year, and then sold it to me in 2003. We were both born in 1972, hence we are not kids. As far as I am aware it has never been involved in car accidents, and the engine runs happily. It has electric sunroof and air conditioning. It was born naked but I got with the time the whole M-Technic 2 Aero packet: everything is in very good condition a part from the front spoiler/valance, that came from another car before I stored the 'is' and I never got time to repaint it. On the inside sport seats have been fitted, none of them has rips, wear or tears. In the boot there are other 2 external bolsters foam kit for the driver's seat and one is brand new still in the BMW bag. The black vinyl head lining is present but needs to be fitted (if one wishes), as the OBC2 kit (in English). Leather steering wheel and gear knob are the original of the car. As said already new 205/55R15 tyres (Bridgestone Potenza front/Toyo T1R rear) on BMW/BBS Style 5's in 15", new 74Ah battery in 2009. She's ready to go. Price is 10000GBP (90000NOK circa) or very near offer. No silly offers, please: let's spare each other's time, thanks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElStellino Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 Noen interessert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molle Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 er dette med norske skilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ccamilla Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Er det 90.000 med norske skilter på eller ikke ? Er du interessert i innbytte i annen bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Sikkert lurt å skrive engelsk, mannen kan ikke norsk! Very good looking car. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ccamilla Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ccamilla Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 I'm interested, but if you are interested in trade-in car? Do the car have Norwegian license plates on? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElStellino Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 Er det 90.000 med norske skilter på eller ikke ? Er du interessert i innbytte i annen bil ? And I'm interested, but if you are interested in trade-in car?Do the car have Norwegian license plates on? + er dette med norske skilter? I don't know how much is to register a car in Norway. If it's something reasonable it can be included in the price. The car being in Italy is Italian registered Unfortunately not interested in other cars, as I have already another car to use every day. But try your luck if you feel you have a special car as my Renault (AAAARGH!) is right hand drive and I can't stand the fact! _ Sikkert lurt å skrive engelsk, mannen kan ikke norsk! Bright thought! I felt that Google translate for such a long text would have shown this quite easily, but probably I was underestimating google! Uansett, jeg bruker google translate så gjerne bruke ditt eget språk jeg vil finne ut hva det betyr! _ Very good looking car. Thanks! _ . Doh, me chicken head! I forgot to subscribe to this forum! (I actually thought it was automatically selected as default choice) _ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Will be between 20-40.000NOK for norwegian plates. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå