kristian_ Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Hei, Er ikke så veldig godt kjent med BMW, eller bil generelt, men lurer på en ting. Har jeg V4 eller V6? Har en BMW 320i E46 1999 mod (eller om det er 2000 siden den er regga mot slutten av '99). Noen steder står det V4, mens andre steder står det V6. Mekonomen viser M52-TUB20, om det sier dere noe. Litt flaut spørsmål igrunn, men satser på at jeg får rimelig kjapt svar her, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 du har nok inven v motor.. bmw har såvidt jeg veit aldir laget noe v4 el v6... du har en rekke 6 på 2l som heter m52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Hva er forskjell på V6 og rekke 6? Idiotisk spørsmål for dere dette og da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Begge har 6 sylindere, V6 står de i en v´form: Rekke 6 står alle på rekke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Hvorfor er de bygd på 2 forskjellige måter? Må jo være en spesiell grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Det jeg har lest litt på er da at det som regel er mer moment i V motorer, men de er også trege/"seige". Rekkemotor er motsatt, det er raskere og friskere men har ikke det samme momentet. Har noe med å vinkelen og hvordan rådene skyver veiva rundt. Tror også mye av grunnen til at mange produsenter laget flere "små" 6 sylindrene V motorer var kun for fordi det ikke var plass til rekke 6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Skjønner! Tusen takk for svar. Da har jeg lært noe i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Den primære årsaken til V-motorer er nok størrelse ja. En V6 er jo veldig kompakte greier i motsetning til en rekke. Det negative med V-motor er bl.a at man får dobbelt så mange kamakslinger (såfremt det ikke er gammelt amerikansk), dobbelt så mange topper osv.. Og selvfølgelig det estetiske da, med balansen og lyden til en I6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå