Virtual Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hei Har merket de siste dagene at bilen min røyker en del når jeg kjører i kø og mye tomgangskjøring. Kjenner det også inne i bilen av og til. Lukter litt olje. Ser ikke noe når bilen er i normal fart eller under akselerasjon. Den er nå kjørt 255000km, kan det være tegn på veivhusventilasjonen? Jeg vet ikke om denne har hvert skiftet før. Den bruker ikke noe unormalt mye olje. Takker for svar og fortsatt fin helg til alle bimmerser
bcrazy Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Sjekk toppdeksel pakningen, du skriver ikke hva slags motor, men om det er m52 så er det en vanlig feil at disse lekker og det drypper olje ned på eksosen
Virtual Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Sjekk toppdeksel pakningen, du skriver ikke hva slags motor, men om det er m52 så er det en vanlig feil at disse lekker og det drypper olje ned på eksosen Mulig jeg ikke forklarte meg godt nok, er M52, den lekker ikke olje fra toppdekselet. Litt blårøyk og oljelukt fra eksosen ved køkjøring / mye tomgangskjøring.
Virtual Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Bumper denne litt igjen. Har merket de siste dagene at det lukter litt svidd / brent etter at jeg har stoppet bilen. Ikke clutch / bremse lukt. Virker nesten som brent katalysator. Kan det ha kommet for mye olje i katalysator som gjør at det lukter brent?
biglake Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Hei Søk på veivhusventilasjon på forumet du. Løste problemet for meg, sjekk også toppdekselpakningen for lekkasje ved den bakre sylinderen på ved eksos manifoilen (den blir sprø med årene)
Virtual Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 HeiSøk på veivhusventilasjon på forumet du. Løste problemet for meg, sjekk også toppdekselpakningen for lekkasje ved den bakre sylinderen på ved eksos manifoilen (den blir sprø med årene) Som jeg skrev tidligere er toppdekselet helt tett, ingen lekkasje. Jeg har også hatt mistanke om veivhusventilasjonen, håpet den hadde hvert skiftet av tidligere eier. Jeg får vel ta en test, sjekke trykk ved oljelokk og peilepinn så får jeg vel svaret på det
gullsakar Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 skjønner godt du blir frustrert av at alle sier ''sjekk toppdekselpakning'' å bla bla.. da hadde det vel røket fra motor rommet ja... start opp bilen og skru av oljepåfyllingslokket og hør etter lyden på dette klippet... jeg har en mild versjon av dette på min e46 å skal skifte veihusvent etterhvert.. du kan også høre oppi peilerør.. trekk opp litt å hør om det bobler.. det skal det ikke gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå