Gå til innhold

Hvordan sjekke om dieselpumpe på m21d24 er riktig innstilt?

TorErik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bytte regreim og muligens dieselpumpe til mekanisk fra elektrisk pumpe.

Men kan virke som om det ikke er dieselpumpa det er noe galt med alikevel, kan se ut som om dieselpumpa har hoppa over ei tann. Så tenkte og sjekke dette og kanskje bare montere det sammen igjen med ny regreim.

Men om jeg tar av reima nå, hvordan får jeg justert inn pumpa sånn at jeg vet at den er på rett plass? er det noen merker på pumpe og reimhjul jeg kan sjekke dette?

Om det har noe og si er det snakk om en e30 92mod med m21d24motor.

Mvh Tor Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en enkel måte å bytte reg.reim selv er å lage dine egen merker. ta foreksempel markeringtusj å merke hvordan hjulene står før du plukker av reima. sparer mye tid på d. men hvis du sal sjekke om dieselpumpa er timet så må dubruke org merkene, mener også at det er en selvjustering ventil inni dieselpumpene som bruker å sette seg fast. spesifikasjoner kan du få på hvilket såm helst verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=1&t=207380

der er en nesten lik post. d er en rund kile såm du setter inni svinghjule (jeg bruker selv et borr når jeg gjør d, men da MÅ det være i senter) så såtr d at d er en kile til diesel pumpen åsså må da ha en braketttil kammen. er ikke helt sikker på hvordan en sjekker om ventilen inni dieselpumpen er fin eller ikke, er ikke sikkert at denne motoren hr denne. er kansje mest på nyere motorer kansje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...