S.Hafsmo Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Har en catchtank liggende som jeg hadde tenkt å montere på veivhusventilasjonen på M60en, men jeg undrer om jeg bare skal kaste den og kjøpe en dyrere? Den jeg har var nemlig veldig billig (2-300,-), kjøpt fra utlandet, og jeg har en mistanke om at disse kanskje skiller ut oljen mye dårligere enn en påkostet catchtank? Er det noen som har litt erfaringer og dele her? er det verdt å koste på en skikkelig catchtank? Kjører nå uten catchtank overhodet, og LMM lider av dette.
ehrnst Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 om det er sånn kina-sak så er de stort sett for små rørstusser på dem, men det kan man jo endre på. det eneste du må sørge for er at dette puster. jeg har min i friluft, noen spekulerer i at dette kan forårsake trykk i veivuset da man ikke har vakum fra innsuget til å suge. Om det stemmer vet jeg ikke, men jeg håper å tror at min puster bra nok uten hjelp av vakum. Skal du ha det tilbake i innusget ville jeg kjøpt meg en stor nok tank, samt godt dimensjonert slange tilbake i innsuget. Skal du derimot bare ha den i en tank, pass på den puster skikkelig Noe sånt kanskje http://www.gotsmoked.no/tuningshop/deta ... ?sef=hccfp
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Er den nødt til å være så stor altså? Tror ikke jeg har plass til noe slikt. Er samme design som denne jeg har nå: http://www.gotsmoked.no/tuningshop/deta ... sef=hcccfp Dog litt lite med 9mm koblinger. Tror ventilasjonen er 16mm.
GotSmoked Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Skal du ha den godkjent for drifting så må det være samme antall liter på catchtank som antall liter slagvolum på motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå