rublings Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Har et par problemer med bilen. Det første er ABSen som tuller, og mistenkte ABS-ring. Etter nærmere inspeksjon fant jeg sprekk i ringen h. bak. Er dette noe man skifter selv? Finner ikke noe i delekatalogen hos GS. Har et annet problem med at bilen fjusker når den startes varm, men skal bestille inn en ny lambda og se om det hjelper. Siste er en liten lyd som kommer under gasspådrag fra stillestående. Kommer en liten klunkelyd bakfra. Derfor lurer jeg på om hvilke diff som kan settes på i tilfellet den ryker. Har automatgir i bilen og kunne tenkt meg å behold utvekslingen min, men jeg har samtidig lyst på diff med brems med tanke på fremkommelighet om vinteren. Noen som vet hvilken utveksling jeg har i diffen og om det finnes med brems? Ble litt mye her, men setter pris på alt av svar
rublings Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 Ingen som har peiling? Er absen som haster mest nå som snøen er på vei
kje Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Angående ABS'en: kunne du forklart litt nærmere hva du fant og problemet du har? Min ABS trøbler også litt. Kopler inn litt av og til uansett om det er glatt eller ikke... Klunkelyden fra bakstillingen kommer nesten garantert fra del nummer 3 (2stk). Skru de ut, rengjør, smør på locktite og skru de godt til igjen. Så blir det stilt
rublings Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 Angående ABS'en: kunne du forklart litt nærmere hva du fant og problemet du har? Min ABS trøbler også litt. Kopler inn litt av og til uansett om det er glatt eller ikke...Klunkelyden fra bakstillingen kommer nesten garantert fra del nummer 3 (2stk). Skru de ut, rengjør, smør på locktite og skru de godt til igjen. Så blir det stilt Takker for svar, skal få sett på det. Problemet med ABSen er at abs-ringen h.b. er en sprekk i. Dette gjør at ABS-enheten ikke klarer å lese signalet skikkelig og dermed slår ABSen inn. Veldig lett å se bak om du sklir under bilen og snurrer hjulet sakte rundt
kje Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Ringen som ABS-sensorene føler på mener du? Hvordan i alle dager får man byttet dem da? Fant de ikke på ETK jeg heller... Hvordan reagerer din ABS da?
rublings Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Etter litt søking har jeg muligens funnet svaret. Var en som nevnte at han mente kransen var en del av #1 på dette bildet: Koster 1.680,- hos GS, så får ta en tlf og høre med de i morgen...
rublings Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Det er feil, er del 5 som har abs-ringen Takker Koster under halvparten også, noe som ikke er feil. Vet du om man må slite med hjullager for å skifte dette, eller om dette er noe man lett kan ta på seg iløpet av et par timer i garasjen?
Morty999 Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 denne kan byttes uten å demontere hjullager.. har du en stor avdrager så fikser du dette lett.. er bare av med 6 umbrakobolte rpå drivakselen og løsne den store muttern som er vist på bilde her også dra ut hele flensen.. slik der det ut når akselen er av ( bare med hel og rundt flens som dere skikkert skjønner) hehe her ser du også ABS ringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå