Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, da har jeg somla meg til å prøve meg på et lite prosjekt! :)

Har ikke så mye erfaring med å skru, så tar gjerne i mot råd og tips :)

Har grubla lenge etter begynne på noe så når tilbudet kom falt valget på en '93 modell 525i.

Fikk den for den nette som på 3000,- med defekt radiator og bensinpumpe.

Bilen har ca 133.000km på teller'n, og eneste betydelige rust er høyre kanal som må byttes. Ellers er det noe smårust her og der som må taes, men er av veldig lite betydning. ;)

wtzjk0yq0o66mgq9i1fj.jpg

Men som emne sier så er planen at det skal bli banebil.

Har i første omgang tenkt til å turbokonvertere den, større dyser og større bensinpumpe.

Er lærling så det er hva jeg tar meg råd til i første omgang, så får vi se hva tia bringer :)

Her er i hvertfall et utkast av en slagplan...

- Få start på den

- Ribbe innvending(godt på vei)

- Turbokonvertere

- Større bensinpumpe

- Større dyser

- Lakke bilen

- Bytte foringer

- Bremser

- Coilovers

9naj8zjwmmqpf91jevx7.jpg

Litt småriper og litt rust, men i bra stand til den prisen!

5bbng0qcste7m9sm7vb8.jpg

Ribba alt fra passasjersetet og bakover

vsb9jettu2fct3galymz.jpg

Også måtte jeg jo sjekke åssen det var med 19" :D

awswf8nvegd9icpcs85s.jpg

Bimmerfiest!

Men det måtte jo være for godt til å være sant!

Etter å ha bytta bensinpumpe og radiator så starter den fortsatt ikke.

Har kommi til en konklusjon om at det muligens er ECU'en som har tatt kvelden, men er ikke helt sikker.

Symptomene er som følger:

Det er gnist på pluggene, bensinpumpa pumper, men det virker som at dysene ikke åpner for pluggene blir ikke våte. Og når vi heller bensin ned i plugghullet så er det som om at motor'n kveler for den orker ikke å dra rundt.

Noen formeninger?

Skrevet
Synd at en slik perle blir ødelagt på bane!

Kan fortsatt være en perle selv om den går på bane ;)

Ja, denne var nesten litt for pen håkon ;) godkjenn den med turbo og m5 understell!

Har ikke råd til å ha to biler som har skilter, og det blir en litt ugunstig bruksbil mtp forbruk, senk, styling osv. ;)

Skrevet

Takk, takk!

Ja, han jeg kjøpte den av hadde så mange biler ståendes, så han måtte selge noen.

Derfor jeg fikk den så billig :)

  • 4 weeks later...
Skrevet

Dobbelpost, i know :)

Men tenkte jeg skulle komme med litt input her..

Har ikke akkurat vært så store framskritta her, pussa litt rust, tatt mer interiør og finni ut at dysene ikke får spenning. Noen som veit hva som kan være årsaken til at det ikke er spenning til dem?

Og hvis noen har tips til sider der dem selger komplett turbo kit? :)

Edit: Kan også legge til at når "tjuvkobla" ene dysa så tente den på den sylinderen det gjaldt.

Skrevet

Var artig med en gang, men når jeg bare møtte veggen hver gang jeg prøvde no nytt for å får start på den begynte jeg å gå lei. Så den har stått i fred i en del uker nå :(

Har vurdert ebay-kit, men kjøpe en skikkelig manifold. Etter det jeg har lest så er det vist dem som ikke holder mål? :)

Motorviagra er utsolgt på turbokitt til M50B25 :(

Skrevet

det er som regel de som sprekker under hard kjøring, da det er veldig tynt gods i dem.. men det finnes sikkert kit på ebay som funker greit, men man får jo det man betaler for såklart :) men her har du hvertfall turbo og bensin pumpe, så MV var helt renska nesten, så var ikke så veldig mye og finne der.. men du har jo http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... =startsida som er ganske rimelige på diverse bil utstyr til ditt formål :)

http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=no turbo som sikkert funker fint for motoren din hvis du ikke skal dra ut super mye med hk, er også intern WG.

http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=no

Skrevet

Derfor jeg har tenkt på og kjøpe skikkelig grenrør i tillegg :)

Men takk for tips på linker ;)

Var innom klracing når jeg kjøpte bilen, men er ganske ny når det gjelder å skru bil(mest vant til gode gamle 2-taktere:) ) så har tenkt til å kjøpe komplett kitt i steden for å legge ut på ferden med deleliste osv :)

Også har jeg tenkt til å få motor'n til å starte og gå før jeg koster på den altfor mye i deler i tilfelle motor'n er helt gåend ;)

Edit: Men er det noen som har en hviss anelse om hvorfor dysene mine ikke får spenning?

Er det ECU'n som har tatt kvelden? Eller er det no småplukk? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...