Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en 1992 E34 525i M50 sedan.

Hva er reglene for å få godkjent 525i 24v med 540 motor? Må jeg evt godkjenne den med 530 motor for så å sette i en 540 motor?

Sikkert flere enn meg som kunne tenkt seg info om denne swapen :)

Skrevet

Jeg vurderer denne saken selv!

Kikka på realoem.com, og der ser jeg at delenummerene til v8 modellene er forskjellige fra alle de andre E34, vil dette være et stort problem?

Noen som vet forskjellene på karosseriene?

Noen som kjenner noen som har fått dette godkjent siste tiden?

Skrevet

det hele bunner vel i om du vil ha det godkjent eller ei. Bygger du turbo må du regne med nedsatt driftssikkerhet, og alle problemene ved hver eneste eu-kontroll.

problemet med å bygge om til 540i er vekten. Med M60 motor og tilhørende girkasse havner du over tillatt totalvekt for en 525i. Før løste dem dette med å sette inn M5 bakseter, med bare plass til to, for så å registrere bilen som 4-seter. Dette lar seg dessverre ikke gjøre lengre.

Dog har jo denne karen fått godkjenning til å begynne ombygging, så det lar seg vel gjøre. ;)

viewtopic.php?f=11&t=172350&start=165

Skrevet

Ser jeg var litt upresis der.

Godkjenne bilen med turbo er nok en mye vanskeligere prosess enn å bygge om til en av motorene E34 faktisk ble levert med. Hadde du hatt f.eks en 535 hadde det nok ikke vært noe problem å godkjenne den som 540i, da 535 har omtrent samme totalvekt.

Det er ikke umulig å få den godkjent med turbo, men da må du vite hva du holder på med. Evt gi alle pengene dine til SS Performance, så kan de sørge for at bilen blir godkjent. Dette er selvfølgelig basert på at bilen er skikkelig bygget, og oppfyller alle krav til f.eks utslipp, bremser og understell.

Skrevet
Tusen takk for raskt svar. Men da lukter det vel kanskje heller et snikbygg, og så får den bli banebil dersom vegvesenet finner ut av dette ;)

Hva kan være konsekvensen av dette? :P Vil man ikke kunne få bot hvis dette blir oppdaget med skilt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...