Lex-Talionis Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Har søkt litt, men er så veldig mye delte meninger så prøver igjen Effekt mål er rundt 550-600 whp. Vet ikke helt hva ladetrykk vil være, men sikkert en plass mellom 1,5-2 bar. Så hva mener dere vil være det beste? Er hypp på å få det til på 1 gang uten å blåse pakning og tulle Takker for alle tips og innspill:)
T. Thøgersen Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Cooperring er vel "da shit" som ungdommen sier. Ellers så har jo o-ringing fungert i mange år, så den løsningen funker den også. Men med Cooperringen slipper du jo å bearbeide blokka, banke i tråden osv. Så den pakningen er mer praktisk, om du vil.
Lex-Talionis Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Okei..hehe Men er det sånn at man må plane toppen hver gang man napper av toppen ved bruk av copperring?
T. Thøgersen Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Det er vel anbefalt, det vil jo nødvendigvis bli merker/spor etter skjærekanten på ringene. Og det er jo begrenset hvor mange ganger det går å plane en topp også. Det finnes forresten løse ringer til de pakningene å få tak i, skulle man trenge det. Jeg for min del har brukt o-ringa og std. pakning, og det har fungert fint for min del sålangt.
Lex-Talionis Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 aha Åssen effekt og trykk kjører du på da?
T. Thøgersen Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Effekt ukjent, men har vært oppe i 1,7 bar med en 58mm turbo, så litt mer enn originalt er det nok. Har ikke bremsa motoren ennå, så hvor mye effekt det er tør jeg ikke å tippe. Men, (bank i bordet) , den har vel gått 60-70 runder på nye Rudskogen på 1,5bar uten problem. Bortsett fra en rasa turbo da.
Lex-Talionis Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Hehe.. Det er ikke verst Kanskje jeg går for o-ring da.. Men tror jeg får han som skal maskinere til å sette inn pianotråden så jeg ikke får lekk når jeg starter opp Takk for tips
T. Thøgersen Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hadde det ikke vært for at blokka mi allerede var maskinert for o-ringing, hadde jeg gått for Copperring tror jeg. Men, noen liker mora, noen liker dattera. http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... c8feca1929
Lex-Talionis Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 riktig riktig Hmm.. nå ble jeg usikker igjen Copperring virker mer skuddsikkert da
Joachim_M5 Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Det er ikke noe mindre skuddsikkert med o-ringer, og det er litt enklere hvis du må av med toppen engang. Hvis motoren uansett er demontert hadde jeg nok gått for o-ringer. Hvis motoren er montert er det lettere å smelle på cooper-ring pakning. Motoren jag hadde gikk med 640whp i mange år med o-ringer.
KalMar Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Jeg står overfor den samme problemstillingen. Det står MLS 3mm pakning på nå og jeg har en original pakning liggende. Er montert ARP bolter montert, hva tåler mest ?
Lex-Talionis Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Det er ikke noe mindre skuddsikkert med o-ringer, og det er litt enklere hvis du må av med toppen engang. Hvis motoren uansett er demontert hadde jeg nok gått for o-ringer. Hvis motoren er montert er det lettere å smelle på cooper-ring pakning. Motoren jag hadde gikk med 640whp i mange år med o-ringer. Okei Men jeg fikk bare litt gåse hud når jeg leste om en inne her som sleit med å feste pianotråden, smelte på toppen og vannet bare rant ut. Pluss at han smalt pakninga ved et annet tidspunkt. Hvis jeg først O-ringer og blåser pakninga så kan jeg jo ikke bruke copperring pakninga da? Hva slags trykk kjører du på?`Og har du noen tips til montering av tråden i blokka?
T. Thøgersen Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Hvis du leter litt på PPF-forumet, så er det noen som har brukt en type Loctite til å fylle i o-ring-spora i blokka for å bruke Copperringpakning i stedet for o-ringing, og det skal tydeligvis fungere bra. Når vi o-ringa blokka mi, knakka vi bare nedi tråden i sporet. Litt køddent, ettersom tråden må være ganske nøyaktig like lang/stor som sporet i blokka, ellers tetter den ikke / sklir ut av sporet. Generelt er det mye matnyttig info ang det temaet på PPF-foumet. Bruk noen timer der og søk litt.
T. Thøgersen Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Jeg står overfor den samme problemstillingen.Det står MLS 3mm pakning på nå og jeg har en original pakning liggende. Er montert ARP bolter montert, hva tåler mest ? Holder det tett, er det bare å kjøre med det du har.
oddis Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Det er vel anbefalt, det vil jo nødvendigvis bli merker/spor etter skjærekanten på ringene. Og det er jo begrenset hvor mange ganger det går å plane en topp også. Det finnes forresten løse ringer til de pakningene å få tak i, skulle man trenge det.Jeg for min del har brukt o-ringa og std. pakning, og det har fungert fint for min del sålangt. Får man tak i løse ringer til Cooperringpakning?? Trodde det kun var til pyramidring-pakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå