Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt litt, men er så veldig mye delte meninger så prøver igjen :)

Effekt mål er rundt 550-600 whp. Vet ikke helt hva ladetrykk vil være, men sikkert en plass mellom 1,5-2 bar.

Så hva mener dere vil være det beste? Er hypp på å få det til på 1 gang uten å blåse pakning og tulle :P

Takker for alle tips og innspill:)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Cooperring er vel "da shit" som ungdommen sier. :)

Ellers så har jo o-ringing fungert i mange år, så den løsningen funker den også. Men med Cooperringen slipper du jo å bearbeide blokka, banke i tråden osv. Så den pakningen er mer praktisk, om du vil.

Skrevet

Det er vel anbefalt, det vil jo nødvendigvis bli merker/spor etter skjærekanten på ringene. Og det er jo begrenset hvor mange ganger det går å plane en topp også. Det finnes forresten løse ringer til de pakningene å få tak i, skulle man trenge det.

Jeg for min del har brukt o-ringa og std. pakning, og det har fungert fint for min del sålangt.

Skrevet

Effekt ukjent, men har vært oppe i 1,7 bar med en 58mm turbo, så litt mer enn originalt er det nok. ;)

Har ikke bremsa motoren ennå, så hvor mye effekt det er tør jeg ikke å tippe.

Men, (bank i bordet) , den har vel gått 60-70 runder på nye Rudskogen på 1,5bar uten problem. Bortsett fra en rasa turbo da. :(

Skrevet

Det er ikke noe mindre skuddsikkert med o-ringer, og det er litt enklere hvis du må av med toppen engang. Hvis motoren uansett er demontert hadde jeg nok gått for o-ringer. Hvis motoren er montert er det lettere å smelle på cooper-ring pakning. Motoren jag hadde gikk med 640whp i mange år med o-ringer.

Skrevet

Jeg står overfor den samme problemstillingen.

Det står MLS 3mm pakning på nå og jeg har en original pakning liggende.

Er montert ARP bolter montert, hva tåler mest ?

Skrevet
Det er ikke noe mindre skuddsikkert med o-ringer, og det er litt enklere hvis du må av med toppen engang. Hvis motoren uansett er demontert hadde jeg nok gått for o-ringer. Hvis motoren er montert er det lettere å smelle på cooper-ring pakning. Motoren jag hadde gikk med 640whp i mange år med o-ringer.

Okei ;) Men jeg fikk bare litt gåse hud når jeg leste om en inne her som sleit med å feste pianotråden, smelte på toppen og vannet bare rant ut. Pluss at han smalt pakninga ved et annet tidspunkt. Hvis jeg først O-ringer og blåser pakninga så kan jeg jo ikke bruke copperring pakninga da?

Hva slags trykk kjører du på?`Og har du noen tips til montering av tråden i blokka?

Skrevet

Hvis du leter litt på PPF-forumet, så er det noen som har brukt en type Loctite til å fylle i o-ring-spora i blokka for å bruke Copperringpakning i stedet for o-ringing, og det skal tydeligvis fungere bra.

Når vi o-ringa blokka mi, knakka vi bare nedi tråden i sporet. Litt køddent, ettersom tråden må være ganske nøyaktig like lang/stor som sporet i blokka, ellers tetter den ikke / sklir ut av sporet.

Generelt er det mye matnyttig info ang det temaet på PPF-foumet. Bruk noen timer der og søk litt. :)

Skrevet
Jeg står overfor den samme problemstillingen.

Det står MLS 3mm pakning på nå og jeg har en original pakning liggende.

Er montert ARP bolter montert, hva tåler mest ?

Holder det tett, er det bare å kjøre med det du har.

Skrevet
Det er vel anbefalt, det vil jo nødvendigvis bli merker/spor etter skjærekanten på ringene. Og det er jo begrenset hvor mange ganger det går å plane en topp også. Det finnes forresten løse ringer til de pakningene å få tak i, skulle man trenge det.

Jeg for min del har brukt o-ringa og std. pakning, og det har fungert fint for min del sålangt.

Får man tak i løse ringer til Cooperringpakning?? Trodde det kun var til pyramidring-pakning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...