frekka Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Som overskriften sier, så har jeg store bensinproblemer med min 318i E46. Den har utrolig høyt forbruk, sist måling så hadde den brukt 1.5liter pr mil! Har byttet en del deler på den det siste: LMM, DISA, plugger, luftfilter, Veivhusventialsjonslagen m/filter. Har også hatt mange feilkode avlesninger. Siste avlesning så fikk de opp feil på DISA og Fremre lambdasonde. Byttet disa. Bilen har fortsatt utrolig høyt forbruk. Har lagt merke til den måleren som er i turtelleren, den liter pr 100km. Den ligger nesten konstant på over 2liter uansett turtall og hastighet. Slipper jeg gassen så ramler den ned på 1.2, trykker jeg inn clutchen så øker denne sakte med sikkert opp til 2liter. Så her er det noe virkelig galt. Hva blir denne styrt av? Noen som vet? En ting til, kan katalysator gjøre at bilen bruker mye drivstoff? Luker rart av eksos anlegget, men kanskje ikke rart så mye bensin som blir forbrent inni der. Tar imot alle tips, ingen tips er dårlig for meg. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VSO Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Har du målt forbruket ved å regne ut hvor mange liter du har brukt med hver tanking?... disse målerne (har jeg hørt) at er målt av vaccum .. så kan jo hende du bare har en lekasje på slangen til måleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frekka Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Ja kjørte 32mil på 65 liter.... Det lukter også VELDIG bensin av eksosen. Den går også veldig ujevnt på tomgang når bilen er varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 bensinfilter?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frekka Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Kan bensinfilteret gjøre så at bilen får alt for mye bensin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 syntes jeg leste noe om det en anna plass engang men var muligens morkne slanger inn på filter eller no.. dumt spm kanskje men den lekker ikke bensin når den står parkert..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frekka Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Okay, har ikke sett noen synlige lekkasjer igrunn nei. Fader å dyrt ett sånn orginalfilter kosta da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 jojo men ikke bytt for gøy.. jeg ville prøvd en tlf til bmw verksted.. evt vurdere å finne ut om lambdasensor er defekt eller ikke.. er den det vil forbruket kunne stige sies det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frekka Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Vet jeg har hatt en feil på lambda sond ja, men har liksom regnet med at det har vært en følgefeil fra alle andre feil jeg har hatt. Nå har faktisk ikke motorlampa lyst på en stund. Skal prøve å få skrudd ut imorra, noen som vet hvor pluggene til de sitter? på en e46 318? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Ser ut som at bilen din skriker etter vedlikehold... Vet du om pæren til motorlyset virker siden det har sluttet å lyse selv om feilen ikke er rettet opp i? Hvis det lukter bensin av eksosen vil jeg tro du mangler gnist på en eller flere plugger. Du kan prøve å sjekke ved å nappe ut kontakten på en og en plugg og se om det blir forandring på turtallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frekka Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Det som er vettu, bilen går akkurat som den skal. Så tviler på at det pluggene, de er også nye alle sammen. Ja "motor" lampa funker fint den, har akkurat vært å nullstillt feila på den for 2 uker siden etter bytta av DISA'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå