Gå til innhold

Solgt: Tøff -93mod M3 3L. bane/trackday-racer


Tm racing
 Share

Anbefalte innlegg

Etter mye grubling og tenking velger vi og selge M3’n. Vi synes den blir for strøken til å bruke på isen og selges til fordel for en mindre pen 325.

M3’n har vært en prøvetur på Rudskogen i år for testing av oppsett og div, det funket kjempebra. Problemfri bil.

Den har aldri vært vinterkjørt eller mishandlet på noe slags måte. Her får du en bil som er 100% strøken.

Når vi bestemte oss for å bygge en banebil / showbil ville vi ha et 100% originalt og strøket eksemplar å gå ut ifra. Grunnen var å få en tøff trackday-racer som også kunne stilles ut som showbil.

Vi har lagt ned mange timer og stort sett brukt hele sesongen med bygging og forbedringer.

Spec:

Original 93mod 3L M3 import fra Spania.

Km stand ca 143000

• Motor/gir er (standard) ikke tuklet med pga holdbarhet.

• Annet eksosanlegg med nye sportkatter og 2 dobble endestusser. Fin lyd

• Innsug i karbon/glassfiber med filter

• Understell er Koni høyde justerbart. Originalt følger med.

• GT vinge med custom vinge tipp

• FIA godkjente sparco Evo stoler

• FIA godkjente 6 punkt seler

• K-sport hyd. Handbrekk

• Hovedstrømsbryter. Inne/ute

• Custom Alu. Gir stang med kort utveksling

• Lakkerte lister hele veien

• Gule lyter og spredere

• Panserlåser av WRC type

• DTM speil

• Kabonfilm tak

• Alu. matter

• Flokka dæsjbord

• Flokka racing OMP ratt

• Custom Alu. Dørtrekk med gul reim

• Mye bur. (pedersen)

• Takluke sveiset igjen

• 17” Kompomotive med Toyo 888. Nytt i år.

• 18” felg pakke fra GS. Nytt i år.

• Div. detaljer

Ellers så er det meste bygget om av oss (bur, understell, detaljer, utsende o.l).

deler som følger med er en diff med lavere utveksling 3:65, denne er ikke montert ennå.

Alt av papirer følger med:

full historikk av bilen.

førstegangs kjøp av bilen i Spania

import papirer

avgifters papirer (mons)

servicehefte

manualer

kvitteringer osv.

Bilen kan registreres og bør da settes tilbake i original stand for den som vil det evt.

M3’n er også påbegynt for hastighetslisens

M3’n befinner seg i Larvik (Vestfold) 1 ½ time sør for Oslo

Prisantydning er på 100000,- for komplett pakke med alt av dekk/felg og deler. Kan evt. ta en E30/E36 325 som delbetaling.

Ring for mer info tlf: 46 41 68 22

Mail: thomasmarcu@gmail.com

Liten link om Bilen:

viewtopic.php?f=6&t=201716

La bildene tale for seg!

http://images.bimmers.no/files/0i076h1wlqqkwxnnmy8l.jpg fgidza12noc67d903e0k.jpguogj9p01umkuzysllwwk.jpgfgidza12noc67d903e0k.jpg

a481q9e1cze0l7aglhgu.jpg

zm2qyrzli5d0xomb6ld0.jpg

wdehb9mx6pqzfph069lq.jpg

2yxnzc0aih5mtqmm05vo.jpg

s6qerr7o6j73cil3xgcn.jpg

fepp7c5pq16m0xjei0dk.jpg

ij1uo2n9nqbt6mdbi7bc.jpg

kcmpfhm8ptih782zt0te.jpg

b7o5g8rnpf3t9frngnpu.jpg

lu7t6tpopbnjuolguxts.jpg

18gpg9olhedctatlxp7m.jpg

816ad1t7g5iimo0l75k0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såklart avgjørende, for da er det jo bare å betale avgifter å få på skilta.

Teoretisk sett ja.

Det er nok litt mer jobb enn å betale avgiftene for å få skiltene. Hvis ikke du har en bekjente som driver med EU-kontroller og ser mellom fingrene da;)

Denne bilen ble bygd for rein banekjøring og det ble ikke tatt hensyn til at den skulle tilbake på veien med skilt.

Buret er sveiset fast til bilen og da må det kuttes vekk, inn med originale seler og handbrekk osv, men for den som har lyst å bygge tilbake er det en mulighet.

Det hadde blitt den desidert råeste E36-racer med skilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såklart avgjørende, for da er det jo bare å betale avgifter å få på skilta.

Teoretisk sett ja.

Det er nok litt mer jobb enn å betale avgiftene for å få skiltene. Hvis ikke du har en bekjente som driver med EU-kontroller og ser mellom fingrene da;)

Denne bilen ble bygd for rein banekjøring og det ble ikke tatt hensyn til at den skulle tilbake på veien med skilt.

Buret er sveiset fast til bilen og da må det kuttes vekk, inn med originale seler og handbrekk osv, men for den som har lyst å bygge tilbake er det en mulighet.

Det hadde blitt den desidert råeste E36-racer med skilt!

jojo, men trenger vel ikke på eu-kontroll før om tidligst to år da vel...? Eller kommer det ann på når bilen ble vist biltilsynet kanskje.

Uansett, rå bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange og hvilken felgsett følger med? og hva slags deler?

Hei,

17” Kompomotive med Toyo 888. Nytt i år.

18” felg pakke fra GS. Nytt i år.

Justerbare camberstag fra GS

Diff med lavere utveksling 3:65

div små deler som spacere, noe original deler osv.

Ring for mer info. tlf 46 41 68 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...