Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motorlampen begynte å lyse for en måned siden på min X3 fra 2007 (77000km). Lyset var litt fra og til. Det virket som om det kom på når temperaturen sank til under 5 grader og slukket ved høyere temperaturer. Fikk kjørt en diagnose og bilen rapporterte at en plugg var defekt og luftmengdemåleren hadde problemer. Alle pluggene og luftmengdemåleren er byttet. Innsuget og EGR-ventilen er sjekket, men det var ikke antydning til koksdannelse. Men lyset kommer fortsatt på. Er det noen som har ideer på hva problemet kan være?

Skrevet

sjekk innuget og egr på nytt, selv om ikke antydning til koks er der, kan det være litt lenger inn problemet foreligger. har vært mye tull med x3....

Skrevet

Takk for svar. Skal få sjekket dette en gang til. Synd jeg ikke sjekket kjente feil med X3 før jeg kjøpte den. Hvilke andre problemer bør jeg være obs på med denne bilen?

Skrevet

Du må rense toppen på bilen din, det er svakhet på disse bilen at innsuget og innsugsventilene kokser igjen på disse motorene hvis du har 2.0D

Jeg har renset flere av disse motorene og det ligger altid feil på luftmasse måler fordi den får feil verdier når toppen nesten er tett !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...