steinkjersannan Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 bruker endel vann,og har en rar puttre lyd av eksosen når den går på tomgang.antydning til eksos lukt i vanntanken på radiator.er også trykk på radiatoren når jeg skrur av lokket for og fylle vann.og ryker en god del kvit røyk av eksosen. ellers er alt fint. noen som også har skuddsikker forklaring på skifte av topp pakning? jeg har skrudd mye bmw.men aldri skiftet pakkning.
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Det pleier å være trykk når du skrur av lokket. Ta en sylinderlekkasjetest så finner du fort ut om den forbrenner vann. Ett tips FØR du begynner å ta av toppen for å skifte pakning: Prøv å løsne og dra til strekkboltene til toppen for å se hvordan gjengene virker. Problemet med disse motorene er at gjengene i blokka løsner, og da er det bare å kaste motoren / blokka. Dette skjer som oftest bare når motoren har gått varm, men greit å sjekke for å spare seg for en del arbeid.
steinkjersannan Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 sylinderlekkasjetest må gjøres på verksted?
tordah Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/35 der har du ihvertfall rep.håndbok.
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 sylinderlekkasjetest må gjøres på verksted? Ut ifra svaret ditt så går jeg ut ifra at du ikke har det nødvendige utstyret. Det har de på verksted, og det bør ikke koste noe mer enn en time, maks to for å utføre jobben.
steinkjersannan Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 har ikke nødvendigt utstyr nei..andre ting man kan sikkre seg et svar på defekt topp pakning da?
StorMotorStortSmil Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 du kan måle CO i ekspandsjonstanken, dette er en kjapp test såm kan gjøres på verksted. er mekaniker selv bruker å gjøre d på denne måten. når motoren er varm så bruker jeg ca 5 - 15 min på å finne ut av om topp pakkningen er defekt eller ikke. sylinder lek. test er også en måte å gjøre d på, men d tar lengre tid, men der finner du ut hvilken/hvilke sylinder d lekker fra. evt du kan no bare stikke til et verksted å bestille time for å feilsøke defekt topp pakkning, da finner de d på sin måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå