torko Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 er det noen som kan hjelpe meg med hva som er originalt, eller riktig inpress på 30? og hvor mye et, inpress jeg kan ha før den går i fjærbein forran, eller demper bak? altså maks og min et?
nilsen93 Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Originalt innpress er 35. Hvor mye innpress du kan ha før det tar borti fjærbeinet foran eller demper bak, avhenger av hvor breie felger du har, jeg kjører nå med 8'' breie felger både foran og bak med innpress på 27mm. foran er det så vidt det går, er ikke snakk om mer enn 1 eller 2 mm klaring bak er det god plass, så usikker på max og minimum innpress på bak felgene. innpresset regnes ut ifra hvor langt unna hjulnavnet kommer i forhold til midten av felgen, eller senterlinjen som det så fint står på wikipedia positivt innpress som er det vanligste vil da si at hjulnavnet kommer nærmest den kanten på felgen som vender bort ifra fjærer og dempere, mens negativt innpress vil si at hjulnavnet er nærmere kanten på felgen som vender inn mot bilen, i forhold til midten av felgen. si du har en 7'' brei felg. for og ha samme klaring som jeg har med mine 8'' breie felger med ET27, må du ha en felg med ET39,7. dette fordi du har gått ned 1'' på breden, som vil si at du får en 1/2'' mer klaring til fjærbeinet og demper bak. 1/2'' er vel 1,27 cm vis jeg ikke tar helt feil, altså kan du ha innpress som er mindre enn 12,7mm høyere enn på mine 8'' felger. husk også at vis du har ekstra brei felg og veldig lavt innpress, kan felgen komme i konflikt med hjulbuen. usikker på hvor grensene går dessverre. håper du ble litt klokere
Hauso Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Stemmer at det er ET35 ja. Kjører selv med noen 15'' som er 6'' breie, med et 12, og det går fint det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå