flonoen Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Stusser litt her nå. Se ebaylinken samt gs sin vannpumpe, de ser jo ikke det spor lik ut. Greit nok at gs sin ser mer komplett ut, hele huset liksom, men får ikke helt til at det skal være plass til ebay-saken inni gs-delen. Spesielt om man ser på den svarte skiva med bolten på som er felles på begge, ser ut som ebay-saken er mye lengre rett og slett. OEM, skal ikke det være skikkelig? Original equipment manufacturer? $34 for en brukt en mot 4 300kr for en ny er jo rimelig betydelig forskjell. http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-S50- ... 45fe695604 Og så ser jeg noen på ebay reklamerer for vannpumpe som passer m20, m50, s50, s54 osb. Ene skreiv i tillegg at det ikke gjaldt euro s-motorer. Er US s-motorer vesentlig forskjellige fra euroer? Trodde det bare var mye lavere effektuttak på de jeg. Er de egentlig bare m50 med større volum og mer guff?
Random Hero Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 motorene skal stort sett være de samme både på europa og usa modeller. kan være noen små forskjeller. men jeg hadde undersøkt på diverse teininger og dele nr først. Og jeg er veldig skeptisk til deler på ebay der de skriver at de passer til nesten alle modeller. undersøk litt nøyere før du handler
flonoen Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Ser jo at ebay-linken min er blitt oppstykket, har rettet den opp i førsteposten nå. Enig i det at alt som er "universelt" stort sett er skit, men den i ebaylinken er spesifikt for s50, men brukt og original utførelse. Poenget er at den ligner ikke det pøkk på den originale som gs har.
///Naitsirk Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Er til Us S50 den ebay pumpa...altså en m50b30 i realiteten, og har ikke en eneste ting tilfelles med euro s50 Koed selger uorginal pumpe til 860 ,-
flonoen Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Naitsirk: Har hørt herifra at de uoriginale delene ofte ikke har bra passform og slikt, det synst jeg er rimelig viktig når det kommer til noe som skal på motoren til en M3. Har du noe erfaring med det? Tror jeg havner på å kjøpe original pumpe fra Koed, 3500kr. Noen som vet om jeg kan få det billigere noen plass?
14269 Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Tro om denne passer: http://www.ebay.com/itm/230683672623?ss ... 1497.l2649 Har en slik liggende...
flonoen Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Den ligner jo veldig på den ebay-saken jeg linker til, som naitsirk påpeker er til m50.
flonoen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Nei, dårlig med akkurat det. Men om du stikker inn på nettbutikk.gsbildeler.no og velger en 95 325i og ser på vannpumpa der, mot en 95 m3, så er den du har rimelig lik m50-pumpa. Hva bil du har?
///Naitsirk Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Er m5X pumpe det der også. Dere ser vel det? Har absolut ingen ting å utsette på uorg deler fra Koed . Dårlig passform kan være tilfelle på karosserideler, men neppe de mekaniske.
flonoen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Tenkte mye det samme først naitsirk, at passform på motordeler må jo nesten være spot on, at forskjellen heller ligger i kvaliteten på materialet den er lagd av.
SSM Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Du må gå på Ebay.co.uk. Jeg handla vannpumpe til min derfra og har brukt den i 10000km uten problemer. Det var med pakkning og o-ring. Den er tysk produsert og fabrikkanten laget masse OEM deler, jeg googla det. Sjappa jeg handla fra heter CR M-Tech, har kjøpt en del ting fra han. http://stores.ebay.co.uk/CR-M-Tech-BMW- ... ers?_rdc=1 Ny altså
flonoen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Hadde bare en brukt pumpe til salgs der. Ebay.co.uk og Ebay.com er vel samme styret, bare at co.uk er det britiske domenet? Ligger vel samme greier til salgs på begge?
SSM Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Nei, det er det det ikke gjør. Skal du tråle Ebay så må du inn om alle Send en mail til de da, han har sikkert en pumpe på lur.
flonoen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Ukurrant. Synst forøvrig ebay er noe av det minst brukervennlige faenskapet som finst på verdas vide vev. Latterlig uoversiktlig og lite intuitivt. Men godt å vite! Har egentlig brukt ebay.co.uk mest selv når jeg har handlet til mc, da jeg logget inn som bruker ble jeg redirecta dertil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå