Gå til innhold

94' E38 740i, blåser bare kaldt fra varmeapparatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig har jeg fått byttet varmeappratvifte og motstand i min 1994 E38 740. Men hva hjelper det når det bare blåser kaldt? Står på 32 grader på begge sider(2 soner digital). Tempen står rett opp som den skal. Termostat byttet for sikkerhetsskyld. Sjekket alt av sikringer. Kommer selvsagt varme inn i kupeen når jeg kjører litt fort, men så fort jeg står stille er det skikkelig kald luft. Hvorfor? Og hvorfor kunne ikke dette skjedd i sommer istedet??!! Hehe.

Finnes det noe som styrer varm luft? Relè av noe slag? En pumpemotor som styrer varm luft/vann..? Jeg trenger sårt hjelp til dette da det er kaldere tid i vente..

Takker på forhånd for gode svar!

Mvh

Henrik

Moderatoredit (S.Hafsmo):Endret topic, caps-lock er unødvendig.

Skrevet

Jeg har kikket på flere tråder, men ikke funnet noe logisk svar på min. Jeg har massevis av kjølevæske og systemet er luftet! Så noe er veldig rart her.. Forslag?

Og du har nok kjølevæske?

Har lufta kjølesystemet?

Er mengder av tråder med same type feil her inne, so du kan lese litt for å oppdatere deg.

Skrevet

Takker, kikker litt i disse. Men har prøvd det meste.. Det kommer noen rare romlelyder inni der også, kan dette ha en sammenheng? Som dere skjønner er jeg rimelig blank så trenger virkelig gode råd her! :)

Skrevet

Joda, men det blåser jo.. Bare ikke kaldt.. kan den være synderen da?

Hvis det kommer romlelyder inni panelet nevnt i den andre tråden tyder vel det på at den lille vifta er kaputt.
Skrevet

Ja, men det er ikke den vifta jeg tenker på, jeg mener den lille vifta som står inni panelet som nevnt her:

Rett infor panelet sitter en liten tempsensor og en vifte ( for og trekke inn kupelufta ) disse blir ofte helt nedstøvet

Sensor sitter infor rillene 1x1cm ca i frontpanelet , sjekk for støv og sjekk at minivifta går den er sikket tett av støv den også.

Enklest og sjekke dette ved og ta ut panelet.

Ellers så finnes det komplett knappesats som reservedel , der en kan skifte ut enkelt taster :-)

men ser ut som om det er laget av gull viss denne prisen er riktig ?

64118375645 Front AC/varmapp.reg E-39 org 908.60 kr ( GS bildeler )

9khi6bx2c36po6u6j9jm.jpg

ellers fins knappene løst på Ebay

http://www.ebay.com/itm/BMW-AUTO-Climat ... 35b650b7df

Skrevet

Okei, kan jo høres sannsynlig ut dette ja. Panelet på E39 er jo ikke likt som på min E39, men det er kanskje likt på innsiden og denne har også en liten vifte inni der..? :)

Ja, men det er ikke den vifta jeg tenker på, jeg mener den lille vifta som står inni panelet som nevnt her:
Rett infor panelet sitter en liten tempsensor og en vifte ( for og trekke inn kupelufta ) disse blir ofte helt nedstøvet

Sensor sitter infor rillene 1x1cm ca i frontpanelet , sjekk for støv og sjekk at minivifta går den er sikket tett av støv den også.

Enklest og sjekke dette ved og ta ut panelet.

Ellers så finnes det komplett knappesats som reservedel , der en kan skifte ut enkelt taster :-)

men ser ut som om det er laget av gull viss denne prisen er riktig ?

64118375645 Front AC/varmapp.reg E-39 org 908.60 kr ( GS bildeler )

9khi6bx2c36po6u6j9jm.jpg

ellers fins knappene løst på Ebay

http://www.ebay.com/itm/BMW-AUTO-Climat ... 35b650b7df

Skrevet
Okei, kan jo høres sannsynlig ut dette ja. Panelet på E39 er jo ikke likt som på min E39, men det er kanskje likt på innsiden og denne har også en liten vifte inni der..? :)

Det vil jeg tro. Det er ihvertfall verdt et forsøk. ;)

Skrevet

Jada, sant det. Verdt et forsøk. Har du et kjapt triks for å få vippet det ut eller? Kan prøve det i morgen tidelig jeg vettu, hadde vært moro å fått dette i orden! :)

Det vil jeg tro. Det er ihvertfall verdt et forsøk. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...