Gå til innhold

Får ikke start. Er en bmw 520ia e39/97mod

simore92
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt problem en stund med "kaldstart". Av og til starter den fint, men hender den bruker laaang tid. Helt til i går kveld, da var det ikke sjangs. Tenker på bensinpumpa, har skjekka batteriet og det virker bra. Er ikke så lenge siden det ble bytta olje og oljefilter.

Hadde problem med bensinpumpa på en e34, men da var det bom stopp ( den røyk momentant).

Så jeg lurer på om noen har noen tips? Og sitter pumpa på samme plass her som på e 34? Altså nedi tanken.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest sansynlig kamføleren din. Min svoger har en 520i som hadde akkurat samme problemet. Ble helt fin etter bytte. Var ikke noe dyr føler, og tror det er en grei jobb.

Men den var jo tungstarta når det var kaldt, fikk start til slutt og da starta den som regel med en gang når den var varm. Jeg parkerte bilen som normalt, da jeg skulle starte den var det kaldt ute (ca 4 grader) Jeg sleit lenge, men fikk start til slutt. Prøvde å slukke å starte den (dette var ikke noe problem). Dagen etter vart det ikke sjangs, det var kanskje -1 grad ute. Etter dette har jegg ikke fått start, har prøvd med andre batterier og starthjelp, men den vil ikke...

Foresten så gikk bilen helt fint på tomgang da jeg fikk start.

Og når jeg tenker meg om, så nøla den i 1-2 sekunder da jeg tok kikkdown...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest sansynlig kamføleren din. Min svoger har en 520i som hadde akkurat samme problemet. Ble helt fin etter bytte. Var ikke noe dyr føler, og tror det er en grei jobb.

Men den var jo tungstarta når det var kaldt, fikk start til slutt og da starta den som regel med en gang når den var varm. Jeg parkerte bilen som normalt, da jeg skulle starte den var det kaldt ute (ca 4 grader) Jeg sleit lenge, men fikk start til slutt. Prøvde å slukke å starte den (dette var ikke noe problem). Dagen etter vart det ikke sjangs, det var kanskje -1 grad ute. Etter dette har jegg ikke fått start, har prøvd med andre batterier og starthjelp, men den vil ikke...

Var akkurat dett samme med bilen til min Svoger. Vanskelig å starte når den hadde stått en stund. Ta en diagnose, så vil det komme frem der. Bytter du masse annet på den, så vil jeg tippe det er bortkastet tid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat dett samme med bilen til min Svoger. Vanskelig å starte når den hadde stått en stund. Ta en diagnose, så vil det komme frem der. Bytter du masse annet på den, så vil jeg tippe det er bortkastet tid og penger.

Okei;) Takk for hjelp og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...